استاندار آذربایجان شرقی گفت: تربیت ورزشکاران و برگزاری مسابقات ورزشی در اصل برعهده فدراسیون‌هاست؛ اما دولت نیز به‌خاطر نقش ورزش در گسترش صلح و دوستی، به‌صورت کامل و همه‌جانبه از همه رشته‌های ورزشی حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  مجید خدابخش در دیدار رئیس فدراسیون بین‌المللی بیلیارد و اسنوکر، با اشاره به برگزاری رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا در تبریز، اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های ورزش کشور است و رویداد تبریز 2018 نیز فرصت خوبی است تا مسابقات ورزشی بین‌المللی در این استان برگزار شود.
وی از دست‌اندرکاران برگزاری این رقابت‌ها قدردانی کرد و گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی در شهرهایی غیر از پایتخت کشورها، تجربه خوبی در میزبانی مسابقات است؛ ضمن اینکه برای جوانان علاقه‌مند به رشته‌های مختلف نیز فرصت خوبی ایجاد می‌شود تا از نزدیک مسابقات بین‌المللی را دنبال کنند.
خدابخش با اشاره به برگزاری چندین تورنمنت بین‌المللی ورزشی در چند ماه اخیر در تبریز ازجمله جام کشتی جهان‌پهلوان تختی و رقابت‌های جهانی والیبال نشسته، گفت: مسابقات قهرمانی والیبال زیر 23 سال آسیا نیز در روزهای آینده در تبریز برگزار می‌شود و امیدواریم این مسابقات نقطه شروعی باشد تا شهر تبریز در سال‌های آینده نیز میزبانی مسابقات بین‌المللی را بر عهده بگیرد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: برگزاری این مسابقات فرصتی است تا هم در زمینه بهسازی و استانداردسازی فضاهای ورزشی و هم ارتقای ظرفیت پذیرایی از تیم‌های خارجی تلاش کنیم و امیدوارم مدیریت و میزبانی مسابقات ورزشی روزبه‌روز بهتر شود.
وی همچنین برقراری پروازهای روزانه بین‌المللی از فرودگاه تبریز و ساخت چندین هتل در این شهر را از جمله ظرفیت‌های لازم برای میزبانی مسابقات ورزشی برشمرد و گفت: در کنار این زیرساخت‌ها باید از داشته‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر تبریز نیز در این راستا استفاده کنیم.
رئیس فدراسیون بین‌المللی بیلیارد و اسنوکر نیز در این دیدار از میزبانی مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در شهر تبریز قدردانی و ابراز امیدواری کرد در آینده نیز این شهر میزبان مسابقات بین‌المللی این رشته باشد.
مبارک خیرین همچنین از حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا تشکر کرد و گفت: بازیکنان ایرانی جایگاه بسیار خوبی در این رشته دارند و امیدوارم حمایت‌های دولتی برای پرورش بازیکنان حرفه‌ای در این رشته ادامه یابد.
گفتنی است استاندار آذربایجان شرقی بعد از این دیدار با حضور در محل برگزاری رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا، دقایقی را به تماشای مسابقه نهایی این دوره از رقابت‌ها پرداخت.
سی و چهارمین دوره رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا که از 16 اردیبهشت در تبریز جریان دارد، در حالی بعد از ظهر امروز به پایان می‌رسد که ورزشکاران ایرانی توانسته‌اند هر سه مدال این مسابقات را کسب کنند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.