به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در بیست و نهمین جشنواره 'امنتان از کارگران، کارگروه های کار و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی' با بیان اینکه این استان از لحاظ اقتصادی و سهم بازارها در مقایسه با دیگر مناطق کشور دارای وضعیت مناسبی است، افزود: به عنوان مثال متوسط نرخ مشارکت نیروی کار در کشور 39.44 درصد می باشد در حالی که طبق سرشماری 2 سال قبل این رقم در استان ما 41 درصد است.
به گفته وی، در بخش صنعت نیز سهم اقتصادی بخش خصوصی در کشور 31.9 و در آذربایجان شرقی 39.7 درصد است.
شهرتی فر با اشاره به مشکل بیکاری جوانان در آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر یک میلیون و 187 هزار و 311 نفر در استان ما شاغل هستند و در عین حال حدود 144 هزار نفر بیکار ثبت شده داریم، اما نرخ بیکاری 2 درصد از متوسط کشوری پایین تر است.
وی گفت: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید با شرایط بحرانی در حوزه تولید آذربایجان شرقی مواجه بودیم، به طوری که طبق آمار 88 واحد کوچک و بزرگ استان دچار بحران بودند اما در آن وضعیت، سیاست اصولی دولت تدبیر و امید، حفظ مشاغل موجود بود.
شهرتی فر ادامه داد: یکی از سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید، امداد رسانی به واحدهای نیمه تعطیل و احیای آنها و برنامه ریزی برای ایجاد واحدهای جدید تولیدی برای اشتغال در سطح استان بود.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی با داشتن 36 شهرک صنعتی، بیش از 35 هزار کارگاه فعال و17 ناحیه صنعتی، قطب صنعتی شمال غرب کشور محسوب می شود و امیدوارم در سال حمایت از کالای ایرانی، فعالیت همه واحد ها و شهرک ها با استقبال مردم و سیاست گذاری صحیح نظام و دولت فعال تر از گذشته شوند.
شهرتی فر، تعداد بیمه شدگان استان را 672 هزار و 953 نفر اعلام کرد که به گفته وی در مقایسه با سال های گذشته دارای وضعیت مطلوبی است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.