معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، خواستار معرفی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان به کشور های منطقه و به خصوص کشور عراق شد .
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست تخصصی با حضور اعضای میز تجاری عراق در استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی قابلیت های برجسته اقتصادی در زمینه صادرات دارد که ضروری است با هماهنگی با استان های مجاور در راستای تقویت صادرات منطقه ای قدم برداریم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در کشورهای منطقه نیازمند همراهی تمام استانهای مجاور است، چرا که کشورهای هدف صادرات در بیشتر موارد درخواست محصولاتی با مقیاس بالا دارند و این هماهنگی ما را بیش از گذشته طلب می کند.
جهانگیری، خواستار ورود جدی تجار بخش خصوصی به صادرات محصولات استان به کشورهای هدف شد و گفت: در حال حاضر ظرفیت مناسبی در کشور عراق فراهم شده  و امیدواریم بخش خصوصی با ورود جدی به این بخش از فرصت به دست آمده استفاده کنند.
وی ادامه داد: ضروری است توان اقتصادی و صادراتی استان در بخش های تخصصی با حضور تجار استان و کشور عراق مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد گسترش ارتباطات اقتصادی در این عرصه باشیم.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.