استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ارس، گفت: رونق ترانزیتی منطقه آزاد ارس سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش  در دیدار با اعضای هیات اقتصادی بازدید کننده از منطقه آزاد ارس، با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد ارس اقتصادی‌ترین و صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران است و هیات اقتصادی نیز از نزدیک با ظرفیت‌های این منطقه آشنا خواهد شد. 
وی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ارس، تصریح کرد: توسعه ترانزیتی منطقه آزاد ارس از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر برگرداندن جلفا به جایگاه سابقرآن، به نفع اقتصادی کشور است.
وی در ادامه تاکید کرد: مجتمع‌های گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس تمام محصولات خود را به روسیه صادر می‌کنند و این منطقه از نظر صادراتی جزو مناطق پیشروی کشور است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های مختلف در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای نمونه "کارخانه دنیللی" در منطقه آزاد ارس، در این مدت کم با تولید کفش‌های این برند ایتالیایی باعث اشتغال 250 کارگر و شش کارشناس ارشد طراحی کفش شده است، این کارخانه می‌تواند الگوی اقتصادی برای کشور باشد، چرا که چرم مورد نیاز را از تبریز تامین کرده و به اقتصاد استان نیز کمک شایانی می‌کند.  
گفتنی است، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد حوزه اقتصاد کشور با هدف بازدید از توانمندی‌های منطقه آزاد ارس به مدت سه روز در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.