مجید خدابخش روز پنجشنبه در این دیدار با اشاره به توانمندی های صادراتی ارس، اظهار کرد: توسعه ترانزیتی این منطقه از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر اینکه جایگاه سابق جلفا را به این منطقه برمی گرداند، به نفع اقتصاد کشور است و باعث توسعه اقتصادی ایران می شود.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع های گلخانه ای منطقه آزاد ارس تمام محصولات خود را به روسیه صادر می کنند و این منطقه از نظر صادراتی جزو مناطق پیشرو کشور است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت شرکت های خارجی در این منطقه، گفت: برای نمونه کارخانه دنیللی در منطقه آزاد ارس در این مدت کم، از شرکت های تولیدی کفش در تبریز پیش افتاده است و با تولید کفش های این برند ایتالیایی باعث اشتغال 250 کارگر و 6 کارشناس ارشد طراحی کفش شده است.
خدابخش افزود: این کارخانه می تواند الگوی اقتصادی برای کشور باشد زیرا که چرم مورد نیاز را از تبریز تامین و به اقتصاد استان نیز کمک شایانی می کند.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد حوزه اقتصاد کشور صبح امروز برای انجام سفری سه روزه با هدف بررسی توانمندی ها و مشکلات منطقه آزاد ارس، وارد استان آذربایجان شرقی شدند.
بررسی مشکلات موجود در مسیر رونق اقتصادی ارس از جمله مشکلات گمرکی، مالیاتی، بانکی و ارزی سرمایه گذاران و توسعه جغرافیایی منطقه آزاد ارس از اهداف عمده سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به ارس است.
معاونان وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، معاون رئیس امور مالیاتی کشور، رئیس کل گمرگ ایران، رئیس صندوق توسعه ملی، مسئول سرمایه گذاری های خارجی کشور، مدیران عامل بانک های ملی و سپه و معاونین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران نیز در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت.
این هیات اقتصادی جلسه ویژه ای را با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این منطقه برگزار کرده و از نزدیک با مشکلات پیش روی تولید و اشتغال این منطقه آشنا خواهند شد.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.