رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای نخستین بار در کشور، صندوق خطر پذیر در بخش شرکت های دانش بنیان با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد که می تواند به شرکت های فناوری نیز تسهیلات ارایه کند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهزاد سلطانی در نشست فعالان توسعه فن آوری استان( شرکت های دانش بنیان و فناوران)، اظهار کرد: میزان استفاده شهرستان ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به تهران پایین است؛ بنابراین برای اصلاح این عدم رقابت برنامه ریزی و فعالیت های مختلفی را در استان ها شروع کرده ایم .
وی با بیان این‌که ماموریت صندوق نوآوری فقط توزیع پول نیست، بلکه ارتقای اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانش بنیانی و کاربردی کردن علم است، عنوان کرد:  ما از تمامی شرکت های دانش بنیان حتی شرکت در حال نزول نیز حمایت می کنیم تا بتوانند در راستای تجاری سازی ایده های خود گام بردارند، تنها استارت آپ ها است که به علت این‌که شرکت نیستند مشمول قانون می باشند؛ بنابراین در صدد دانش بنیان کردن استارت آپ ها نیز هستیم.
وی عنوان کرد: تا ابتدای دولت یازدهم یک ریال به شرکت های دانش بنیان داده نشده بود، اما اکنون خدمات زیادی به این شرکت ها حتی وام اشتغالزایی نیز با بهره چهار درصد برای حداقل پنج نفر از هر شرکت اضافه شده است. 
وی با بیان این‌که اکنون دو هزار و ۲۵۹ طرح مصوب از شرکت های دانش بنیان که اعضای آن ها فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، وجود دارد، گفت: خدمات توانمند سازی صندوق طوری است که هر شرکت می تواند تا ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کند که این خدمات شامل حضور در نمایشگاه بین المللی برای صادرات، دریافت استاندارد های خارجی و  حضور در جایزه نوآوری و فناوری است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این‌که بیش  از ۴ هزار و ۳۰۰ طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی بررسی شده است، اظهار کرد: از این تعداد، بیش دو هزار طرح آن تصویب شده و یک هزار و ۲۷ طرح خاتمه یافته موفق هستند؛ همچنین ۷۵ درصد شرکت های دانش بنیان از این صندوق تسهیلات دریافت کردند.
وی با اشاره به لزوم صادراتی کردن شرکت های دانش بنیان، اضافه کرد: باید در راستای برند کردن شرکت های دانش بنیان گام های موثری برداشته شود تا آن ها با برخورداری از توان صادرات بتوانند وارد بازار رقابتی شوند.

وی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی ۸۹ شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت:  این رقم نسبت به جمعیت استان بسیار کم است؛ همچنین این شرکت ها تاکنون ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند؛ در حالی که باید حداقل ۸۰ میلیارد تومان بود.
سلطانی با بیان این‌که اکنون رتبه استان از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان پنج است، یادآور شد:  اگر بخواهیم استان از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان به رتبه دوم کشوری برسد باید تعداد این شرکت ها به ۶۰۰ مورد افزایش یابد که از این تعداد نیز ۳۶۶ مورد نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است، این شرکت ها ضمن این‌که ۵۹۴ طرح ارایه دهند، ۲۷۷ مورد آن در صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شود و ۱۷۸ طرح میز خاتمه یابد.

سلطانی همچنین از ایجاد یک صندوق خطر پذیری با پنج میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد ارس خبر داد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.