حمید علی محمدزاده روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از این طرح با اعلام اینکه تا زمان حاضر 11 هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح 18 ساله هزینه شده است، گفت: با اختصاص 12 هزار و 500 میلیارد ریال دیگر در سال 99 به ایستگاه فعلی راه آهن تبریز متصل می شود.
وی با بیان اینکه از مسیر 132 کیلومتری میانه - بستان آباد تا امروز 125 کیلومتر آن ریل گذاری شده است، گفت: پس از بالاست ریزی نهایی همزمان با هفته دولت سال جاری این مسیر تکمیل و تحویل راه آهن جمهوری اسلامی می شود.
وی با یادآوری اینکه مسیر 73 کیلومتری باقی مانده طرح خط آهن میانه - تبریز در سه قطعه بستان آباد - باسمنج ، باسمنج - ائل گلی و ائل گلی - ایستگاه راه آهن تبریز طراحی شده است، گفت: برای این طرح در سال جاری یکهزار و 500 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
علی محمدزاده گفت: 3 ایستگاه این طرح تکمیل، یک ایستگاه دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 2 ایستگاه هم در مرحله اسکلت است.
وی با اشاره به اهداف طرح دو خطه راه آهن میانه - تبریز گفت: با بهره برداری از این طرح 114 کیلومتر طول سفرهای ریلی در این مسیر کاهش، سرعت سیر قطار از 70 کیلومتر کنونی به 160 کیلومتر در ساعت می رسد و زمان سفر 5.5 ساعت کاهش می یابد.
علی محمد زاده با اشاره به اینکه برقی شدن این خط هم پیش بینی شده است، گفت: تا زمان حاضر 50 کیلومتر از مسیر تهران - میانه هم دو خطه شده است.
خط آهن کنونی میانه - مراغه - تبریز در زمان حاضر یک خطه است و برای سیر در این مسیر 6.5 ساعت زمان صرف می شود.
سفرهای ریلی در مسیر کنونی تهران - تبریز 13 ساعت زمان می برد که با بهره برداری از طرح دو خطه این مسیر به 6.5 ساعت کاهش می یابد.
مرحله ریل گذاری یک خط مسیر میانه - بستان آباد فردا همزمان با حضور رییس جمهوری در آذربایجان شرقی به اتمام می رسد.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.