مجری طرح خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» از افتتاح نهایی راه آهن میانه تا بستان آباد همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۲۷ کیلومتر این مسیر ریل گذاری شده که طی چند روز آتی به پایان می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «حمید علی محمدزاده» در حاشیه  بازدید از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به تبریز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طول مسیر ریلی راه آهن میانه تا بستان آباد ۱۳۲ کیلومتر بوده که تاکنون حدود ۱۲۷ کیلومتر آن ریل گذاری شده است، اظهار کرد: طی سه روز آتی ریل گذاری تا بستان آباد به اتمام می‌رسد و افتتاح نهایی آن در هفته‌ی دولت سال جاری انجام می‌شود.
وی افزود: مسیر ریلی بستان آباد تا تبریز ۳۰ کیلومتر، ائل گلی تا باسمنج ۲۴ کیلومتر و از ائل گلی تا تبریز ۱۹ کیلومتر است که طی سال جاری ریل گذاری به باسمنج می‌رسد و با توجه به این‌که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، پیش بینی می‌شود سال ۹۸ ریل گذاری تا ائل گلی و سال ۹۹ تا خط اصلی به پایان برسد. 
وی با بیان این‌که در مسیر فعلی راه آهن میانه - بستان آباد ۹ ایستگاه وجود دارد، بیان کرد: با بهره‌برداری خط جدید، مسیر ریلی بستان آباد - میانه کاهش ۱۱۴ کیلومتری خواهد داشت و مسافران مسیر تبریز تا میانه را در مدت دوساعت طی می‌کنند .
مجری طرح راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز با بیان این‌که سه ایستگاه درجه سه در مسیر راه آهن میانه - بستان آباد به طور کامل به اتمام رسیده است، گفت: تاکنون سه ایستگاه درجه‌ی دو ترکمنچای، تیکمه داش و بستان آباد درمرحله ی اسکلت و سازه قرار دارند و حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که تا هفته‌ی دولت پیشرفت ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان دولت دهم ۳۸ درصد بوده که پس از استقرار دولت یازده و دوازدهم به ۷۳ درصد رسیده است.
وی با اشاره به این‌که از ابتدای پروژه تاکنون یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: اگر ارزش امروزی هزینه‌ی  این پروژه‌ی ۱۸ ساله را برآورد کنیم، حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن لازم است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.