نخبه ی جهانی در حفظ قرآن گفت: در فعالیت های فرهنگی و قرآنی بخش خصوصی جلوتر از دولت است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدمهدی حق گویان در ویژه برنامه ی کانون قرآن وعترت دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان اظهار کرد: بزرگترین مؤسسات قرآنی کشور ما، مؤسساتی هستند که به دست مردم اداره می‌شوند. نهاد های مردمی نسبت به دولت ها موفق تر هستند.
وی افزود: به جهت پایدار نبودن دولت ها و بهدنبال آن تغییر سیاست ها، بسیاری از فعالیت های فرهنگی ناقص می ماند، در حالیکه اصل مهم هر فعالیتی مداوم و منسجم بودن آن است.
وی گفت: تغییر در روش های تبلیغ دین و هوشمندانه تر کردن آنها برای مبلغان دینی ضرورت دارد.
حق گویان تاکید کرد: به لحاظ روانشناختی برای تاثیر در مخاطب روش های متفاوتی وجود دارد. در جامعه ی امروز ما هم برای گسترش فرهنگ قرآنی باید به موقعیت مخاطب هایمان توجه کنیم.
وی بیان کرد: انسان ها براساس وجدان اخلاقی خود بسیاری از بایدها ونبایدها را تشخیص می‌دهند، فرهنگ قرآنی هم درابتدا فرهنگی اخلاقمدار است که اگر همین مسئله ی اخلاق را در زندگی خود پیاده کنیم جامعه ای سالم خواهیم داشت.
وی افزود: برای دست یابی به بعد دیگر فرهنگ قرآنی لازم است همه ی توجه وامید انسان فقط به خداوند باشد، درصورت عمل به بعد وجدان اخلاقی و توجه کامل به خداوند است که فرهنگ قرآنی در یک فرد نهادینه خواهد شد.
حق گویان افزود: قرائت آیات قرآن به روش های متنوع در جوامع اروپایی مردم را به وجد آورده و به سمت قرآن جذب می‌کند. چنین کارها و روش های فرهنگی نتیجه بخش است.
محمدمهدی حق گویان از هفت سالگی حفظ قرآن را شروع کرده و از سیزده سالگی به آموختن تفسیر قرآن پرداخته است.
وی هم اکنون توانایی قرائت به ۷۴ روش را داشته و برای ترویج فرهنگ قرآنی به کشورهای اروپایی سفر می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.