به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: معلمان نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای در عرصه تعلیم و تربیت جامعه داشته و از این رو باید شان و منزلت این قشر فرهنگی حفظ شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم ادامه داد: تکریم و تجلیل از معلمان به عنوان مروجان تربیت و فرهنگ در جامعه وظیفه همگانی است.
محمودی اضافه کرد: در هفته بزرگداشت مقام معلم با برنامه ریزی انجام گرفته، تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و نهاد های این شهرستان با حضور در مدارس از مقام شامخ معلمان تجلیل خواهند کرد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز این جلسه گفت: محوریت برنامه های این هفته با رویکرد مدرسه محوری و با مشارکت انجمن اولیا و مربیان اجرا می شود.
جلیل اسلامی افزود: تجلیل از بازنشستگان، خانواده های شهدای فرهنگی و همچنین تجلیل از فرهنگیان و فرزندان ممتاز فرهنگی از برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در این شهرستان است.
وی همچنین از افزایش پذیرش مسافران فرهنگی در باشگاه رفاهی فرهنگیان این شهرستان خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال، بیش از 700 نفر مسافر از امکانات و خدمات مراکز اسکان فرهنگیان بهره مند شدند که این آمار نسبت به سال قبل 40درصد افزایش داشته است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز استان در تیرماه امسال ادامه داد: مرحله منطقه ای این جشنواره اواخر اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان مراغه برگزار می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه، عدم اختصاص سرانه بهداشت و سلامت در مدارس را موجب بروز بعضی مشکلات در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: بروز معضل چاقی در بین دانش آموزان که ناشی از تغییر ذائقه آنها از غذاهای سنتی به سوی غذاهای آماده و فست فودها بوده، به دلیل عدم فرهنگ سازی و توجه به بهداشت مدارس در حال گسترش است.
علی یزدانی افزود: توزیع صبحانه سالم و توجه جدی به زنگ ورزش از جمله برنامه های بهداشت مدارس بوده که از سال تحصیلی آینده در مدارس این شهرستان و در راستای مبارزه با بی تحرکی و چاقی دانش آموزان به اجرا در خواهد آمد.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.