به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این محدوده های امن در قالب زمین فوتبال، بوستان و کاربری عمومی در مناطق حاشیه نشین تبریز ساخته می شود.
وی با بیان اینکه در تبریز فضای بازی که بتوان در زمان بحران مردم را در آن اسکان داد وجود ندارد، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق حاشیه نشین تبریز کوچه های با عرض یک متر و حتی کمتر وجود دارد و در زمان وقوع حادثه از جمله زلزله امکان ارایه خدمات و اسکان آن ها در این مناطق وجود ندارد.
شهردار تبریز با بیان اینکه ایجاد شهرک امن در بالای کوه در گذشته در این شهر اشتباه بود، یادآوری کرد: محدوده های امن باید نزدیک محل سکونت افراد و در مناطق مختلف ایجاد شود.
شهین باهر با اشاره به اعطای وام 9 درصدی دولت برای بازسازی بافت حاشیه نشین شهری ادامه داد: این کار با همکاری دولت و شهرداری موجب بهبود فضای بافت حاشیه نشین مناطق مختلف این شهر می شود.
وی با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین تبریز دارای سه لایه متفاوت با شیب تند، ملایم و کم است، گفت: در بازسازی این مناطق لایه شیب تند برای کاربری عمومی، شیب ملایم برای مجتمع سازی و شیب متوسط برای مسیرگشایی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، مساحت تبریز در حدود 250 کیلومتر مربع است که 25 کیلومتر مربع معادل 10 درصد از مساحت کل شهر جزو بافت‌های فرسوده ‌است.
تبریز چهار هزار هکتار بافت حاشیه نشین و ناکارآمد دارد و حدود 400 هزار نفر از شهروندان این شهر در این بافت ها سکونت دارند.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.