علی جنتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی بوده و با بیش از 604 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به طرح احداث بیمارستان سینای مراغه که در جریان این سفر بهره برداری می شود ادامه داد: فاز اول این طرح ملی توسط وزارت مسکن و شهرسازی با زیربنای 17 هزار متر مربع و با بیش از 340 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا بوده و در حال تحویل به وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز و راه اندازی است.
وی اضافه کرد: 90 درصد تجیهزات این بیمارستان با 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت خریداری شده و در حال چیدمان و نصب در بیمارستان است.
جنتی با اشاره به طرح های آماده بهره برداری بخش درمان این دانشکده گفت: اورژانس جدید بیمارستان امیر المومنین (ع) این شهرستان با ظرفیت 20 تخت و یک هزار و 400 متر مربع با 35 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و آماده بهره برداری است.
وی افزود: طرح توسعه بخش های CCU و post CCU این بیمارستان نیز با یک هزار و 700 متر مربع زیربنا و 15 میلیارد ریال توسط این دانشکده اجرا و آماده بهره برداری شده است.
جنتی با اشاره به ایجاد بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه ادامه داد: این طرح برای رفع نیازهای درمانی بیماران جنوب آذربایجان شرقی با زیربنای یک هزار و 400 متر مربع و ظرفیت 24 تخت جراحی با 35 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و آماده خدمات رسانی است.
وی اضافه کرد: طرح ایجاد بلوک زایمانی و توسعه بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) هرکدام با زیربنای یک هزار متر مربع و در مجموع با 24 میلیارد ریال در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اجرا شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به احداث پایگاه اورژانس جاده ای شماره پنج این شهرستان گفت: این پایگاه فوریت های پزشکی در ابتدای جاده مراغه - هشترود با زیربنای 148 متر مربع و 2 میلیارد ریال احداث و آماده افتتاح شده است.
جنتی با اشاره به طرح های آماده افتتاح بخش بهداشت این شهرستان گفت: مرکز جامع سلامت و درمان بستر شهر خداجو نیز در راستای خدمات رسانی به اهالی بخش سراجو با یک هزار و 350 متر مربع زیربنا و 14 میلیارد ریال اعتبار آماده خدمات رسانی به مردم است.
وی افزود: مرکز جامع سلامت روستای گل تپه با 288 متر مربع زیربنا و 1.5 میلیارد ریال اعتبار، مرکز جامع سلامت روستای علویان با 410 متر مربع زیربنا و پنج میلیارد ریال اعتبار و نیز مرکز جامع سلامت روستای نوا با 285 متر مربع زیربنا و 2.5 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه مناسب تر خدمات بهداشتی آماده ارائه خدمات است.
وی ادامه داد: همچنین پنج مرکز جامع سلامت شهری با 2 هزار و 600 مترمربع زیربنا و 30 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف شهر مراغه خریداری، تکمیل و آماده خدمات رسانی شده است.
جنتی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 27 هزار و 581 مترمربع به فضاهای بهداشتی و درمانی این شهرستان افزوده شده که گام مهمی در تبدیل این شهرستان به قطب درمان جنوب آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.