مصاف تیم های صدرنشین و ته جدولی گروه آ این رقابت ها برای هر دو تیم بسیار حساس است با این اوصاف که تراکتورسازی برای امیدوار ماندن به صعود و الاهلی برای قطعی کردن صعود خود از این گروه به سه امتیاز بازی نیاز دارند و تساوی در این دیدار در حکم باخت و حذف تراکتورسازی از این مسابقات را دارد.
الاهلی عربستان با هشت امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه جای گرفته و شاید تک امتیاز این بازی صعود این تیم به دور حذفی را قطعی کند.
تراکتورسازی اگر بتواند در این بازی حریف خود را مغلوب سازد اما و اگرها برای صعود این تیم همچنان باقی خواهد ماند و در واقع نتیجه دیگر بازی این گروه و دو بازی روز پایانی، تکلیف دو تیم صعود کننده از این گروه را مشخص خواهد کرد.
احتمالاتی که برای صعود تراکتورسازی به دور حذفی در صورت کسب برتری مقابل الاهلی و الغرافه وجود دارد در چند مورد خلاصه می شود.
**برتری تراکتورسازی و تساوی الغرافه و الجزیره در روز پنجم مسابقات
اگر شاگردان ارطغرل ساغلام در بازی امشب با بیش از یک گل صاحب برتری شود تساوی دو تیم الغرافه و الجزیره بهترین نتیجه برای تراکتورسازی است چرا که در این صورت فاصله امتیازی این تیم با هم گروهی های خود کاهش یافته و شانس صعود برای هر چهار تیم مفروض باقی می ماند.
برتری با بیش از یک گل تراکتورسازان در این بازی این تیم را پنج امتیازی می کند و با فرض اینکه دیگر بازی گروه به تساوی بیانجامد تراکتورسازی در بازی روز پایانی مقابل الغرافه در تبریز با کسب برتری به عنوان یکی از تیم های صعود کننده راهی دور حذفی می شود بدین صورت که اگر تراکتور در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل الغرافه پیروز میدان شود هشت امتیازی خواهد شد و باخت الاهلی مقابل الجزیره، صعود تیم های تراکتورسازی و الجزیره را رقم خواهد زد اما تساوی و برتری الاهلی در این دیدار، صعود این تیم و تراکتورسازی را سبب خواهد شد.
**برتری تراکتورسازی و الغرافه مقابل حریفان
اگر در این روز از مسابقات الغرافه مقابل الجزیره و تراکتورسازی مقابل الاهلی صاحب برتری شوند تکلیف تیم های صعودکننده از این گروه به دیدار روز پایانی کشیده می شود.
برتری الغرافه در بازی امشب این تیم را هشت امتیازی می کند و این تیم برای قطعی کردن صعود خود تنها به یک تساوی مقابل تراکتورسازی نیاز خواهد داشت اما اگر تراکتورسازی با بیش از سه گل در مصاف با الغرافه صاحب برتری شود با فرض برتری الغرافه مقابل الجزیره، با تیم قطری هم امتیاز می شود اما با توجه به قانون بازی مستقیم، این تیم تراکتورسازی خواهد بود که به عنوان یکی از تیم های صعود کننده به دور بعدی نام خود را ثبت می کند.
**برتری الجزیره مقابل الغرافه بدترین نتیجه برای تراکتورسازی
برتری الجزیره مقابل الغرافه در بازی امشب این تیم را هشت امتیازی می کند و با توجه با اینکه در بازی مستقیم با تراکتورسازی هم در بازی رفت و هم بازی برگشت مساوی شدند حتی در صورت باخت مقابل الاهلی، به دلیل زدن گل در خانه حریف، در اولویت صعود هستند.
اگر این تیم در مصاف با الاهلی در دیدارهای روز پایانی مساوی کند به فرض برتری مقابل الغرافه، به همراه این تیم راهی دور حذفی می شود.
تساوی و یا باخت تراکتورسازی در یکی از دو بازی روزهای پایانی لیگ قهرمانان آسیا به منزله حذف این تیم از مرحله گروهی رقابت هاست و تراکتورسازان برای آنکه شانس خود را در روی کاغذ برای صعود حفظ کنند به 6 امتیاز این دو بازی و زدن گل های بیشتر نیاز دارند.
دیدار تیم های تراکتورسازی ایران با الاهلی عربستان در روز پنجم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 20.50 امشب در امارات برگزار می شود و پیتر گرین، ماتیو جیمز و لاکریندیس جورج از استرالیا و عبدالباقی یعقوب از عمان این دیدار را قضاوت می کنند.
3077/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.