به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار منطقه چهار تبریز با اشاره به بازگشایی خانه تاریخی ستارخان، از سامان ‌دهی و فضاسازی این بنای تاریخی خبر داد و گفت: خانه ستارخان ساماندهی شده و با ایجاد موزه مرتبط توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری آذربایجان شرقی به عنوان یکی از آثار فاخر گردشگری در خدمت شهروندان و عموم گردشگران خواهد بود.
اکبر امجدی ادامه داد: رنگ آمیزی دوباره، ایجاد فضای سبز و گل ‌کاری محوطه، فضاسازی سنتی حیاط، رسیدگی به انشعابات، سرویس فنی و رفع سایر نواقص ساختاری از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری منطقه 4 در این خانه به انجام رسید.
خانه تاریخی و زیبای ستارخان، سردار ملی ایرانیان در نهضت مشروطه خواهی مردم استبدادزده ایران و آذربایجان روز دوشنبه هفته جاری به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پس از چهار سال وقفه، به روی گردشگران نوروزی بازگشائی شد.
این خانه از حدود چهار سال قبل در اختیار دفتر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران بود که بر اساس دستور استاندار مبنی بر تخلیه خانه های قدیمی توسط نهادها، سازمان ها و ادارات دولتی و غیردولتی، با انجام 9 ماه مکاتبه در اختیار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.
بر اساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی باازدید از خانه تاریخی ستارخان رایگان بوده و تا زمانی که این محل به موزه تبدیل نشود، این رویه ادامه خواهد داشت.
مرتضی آبدار وعده داده است، تا حداکثر یک ماه آینده خانه ستارخان به شکل آبرومندانه و در شان و منزلت نام و یاد این آزادی خواه و مبارز شهیر ایرانی آماده شود.
به گزارش ایرنا، خانه ستارخان در محله دوه چی، کوی امیرخیز و کوچه ستارخان غربی واقع شده و مهر ماه سال 1386 با شماره 19743 به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.