محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در آیین استقبال از نخستین میهمانان نوروزی این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تدابیر لازم به منظور میزبانی شایسته و پذیرایی مناسب از مسافران و گردشگران در ایام نوروز اندیشیده شده است.
وی افزود: هدف از برگزاری این آیین ارج نهادن به میهمانان نوروزی و معرفی هویت تاریخی شهر مراغه و خوش آمدگویی شهرداری به نمایندگی از شهروندان این شهر به میهمانان و مسافران نوروزی است.
احمدی گفت: در تلاشیم با معرفی آداب و رسوم، اماکن تاریخی و تفریحی و جاذبه های طبیعی مراغه، این شهرستان را به عنوان یکی از شهرهای تاریخی،فرهنگی و گردشگری به میهمانان نوروزی معرفی کنیم تا در سال های آینده پذیرای گردشگران بیشتری باشیم.
وی افزود: سازمان های خدمات رسان شهرداری مراغه شامل آتش نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و امداد خدمات شهری برای ارائه خدمات به مسافران، میهمانان و شهروندان در تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی آماده هستند.
وی به چاپ هزاران نسخه نقشه و اطلاعات مربوط به شهرستان مراغه برای ارائه به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در سه نقطه از شهر و با الهام از معماری اماکن تاریخی مراغه چادرهای راهنمای گردشگران برپا و آماده راهنمایی و ارایه اطلاعات مورد نیاز به میهمانان هستند.
وی به برنامه های متنوع شهرداری در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: ایجاد کمپین گردشگری با موضوع تبریز 2018، ائلمان سازی های متفاوت، اجرای تبلیغات محیطی، نورپردازی، تنظیف و تزئین معابر عمومی، گلکاری میادین و مبادی ورودی شهر و نیز اجرای آب نماها در خیابان ها و اماکن عمومی و گردشگری و ستادهای اسکان از جمله برنامه های شهرداری در ایام نوروزی است.
وی به جشنواره نوروزی شهرداری در بوستان یادگاران نیز اشاره کرد و گفت: جشنواری نوروزی شهرداری از دوم فروردین تا پایان تعطیلات نوروزی با غرفه های متنوع ازجمله غرفه های عرضه داغ تره سی و میوه در میدان عبدالقادر، چادرهای عشایری، نمایشگاه عکس از هنرمندان داخلی و عکس هایی با موضوع سنتی و آذربایجانی، غرفه صنایع دستی، خشکبار، عرقیات سنتی، غذاهای سنتی و تورهای گردشگری پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی ، اجرای تئاتر، برنامه های فرهنگی ورزشی و محلی، دستگاه رصدستارگان و کالسکه های گردشگری با پوشش لباس های سنتی از دیگر بدنامه های این جشنوار است.
در این آیین از نخستین مسافران فرودگاه سهند در سال جدید و همچنین مسافرانی ورودی میدان بسیج این شهرستان با اهدای گل و بسته فرهنگی پذیرایی و استقبال شد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.