به گزارش ایرنا ، جسن قبادی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوارمغان افزود: با آغاز طرح نوروزی ئ تنها از 25 اسفند ماه تا 28 اسفندگذشته 22هزارو 186 نفر مسافر از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 130 درصدی را مب دهد و پیش بینی می شود این آمار اوایل سال جاری افزایش یابد.
هم اکنون تردد مسافران ایرانی و آذری در پایانه مرزی بیله سوار به روزانه هفت هزار نفر رسیده است.
حامد مسئول میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بله سوار مغان نیز گفت: بیش از 6 هزار بروشور و نقشه راهنمای گردشگران تهیه شده است و به مسافران نوروزی ارائه می شود.
وی افزود:در راستای ارائه خدمات تفریحی و نشاط و معرفی آداب و رسوم منطقه در شهرستان بیله سوار، برنامه ای تحت عنوان' نوروزگاه' و برگزاری نمایش آئینی و موسیقی سنتی همراه با برپایی آلاچیق عشایری در محل بازارچه مرزی بیله سوار برگزار خواهد شد.
محمدعلی هادی مسوول هلال احمر بیله سوار هم گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت در ورودی شهربیله سوار از 28 اسفند آغاز شده و تا 14 فروردین سال 1397 ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در این طرح 16 نفر از اعضای جوانان هلال احمر شهرستان بکارگیری شده است گفت: برپایی خیمه نماز، فضای دوستدار کودک برای استفاده کودکانی که همراه والدین به پست های نوروزی مراجعه می کنند و ایستگاه سلامت از جمله خدمات فشار خون و بسته های بهداشتی ارائه شده به مسافران نوروزی خواهد بود.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.