به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیرقانونی و غیرمسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت به خصوص مناطق چهارگانه، پرهیز شود.
همچنین این اداره کل توصیه کرده است: چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می رساند و تنوع زیستی را به خطر می اندازد.
رها کردن زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت یکی از آسیب های جدی به طبیعت است و برای مدیریت پسماند و زباله ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان با جمع آوری آن در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک وآب از آلودگی ها، نقش موثری خواهند داشت.
مسافران نوروزی با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت و همچنین تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن های سوخته در آب های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می شود.
محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه کرده است: با داشتن مناطقی شامل پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکارممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ، تالاب بین المللی قوریگل، تالاب قره قشلاق و سایر مناطق از غنی ترین مناطق ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت دوستان و مسافران نوروزی است.
گفتنی است اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی دارای موزه حیات وحش واقع در خیابان آزادی است که در ایام نوروز برای بازدید هموطنان آماده ارائه خدمت به گردشگران است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.