علی طاهر سارایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرگ پرندگان به علت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد به صورت دسته جمعی و گروهی اتفاق می افتد و حداقل 50 پرنده به صورت همزمان و در یک مکان رخ می دهد.
وی افزود: مرگ و میر پرندگانی که به صورت تک موردی رخ می دهد می تواند عواملی چون کهولت سن، بیماری های بومی و یا شکارچیان باشد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: استان ایلام دارای 14 سایت رسمی پرنده نگری و 13 تالاب رسمی محل تجمع و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است که به طور مداوم و روزانه مورد پایش و نظارت کارشناسان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی قرار می گیرند.
سارایی از مردم خواست تا در صورت مشاهده لاشه هر پرنده ای سریع موضوع را به محیط زیست با شماره 1540 و یا دامپزشکی با شماره 1512 اطلاع دهند تا کارشناسان در سریع ترین زمان ممکن علت مرگ پرنده را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر برخی از گروه ها یا کانال های مجازی استان با انتشار تک عکس هایی از مرگ پرندگان وحشی، علت تلف شدن این پرندگان را بیماری آنفلوآنزای پرندگان اعلام کردند که با تماس با مسئولان محیط زیست ایلام این خبر تکذیب شد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.