دبیر کنوانسیون بین المللی رامسر به همراه جمعی از کارشناسان و متخصصین آب و محیط زیست از کشور عراق از تالاب های خوزستان بازدید می نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دبیر کنوانسیون بین المللی رامسر به همراه جمعی از کارشناسان و متخصصین آب و محیط زیست از کشور عراق امروز از طریق مرز شلمچه وارد خوزستان شدند.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از این دیدار را تقویت و حفاظت بلندمدت از تالاب های بین النهرین و خصوصاً هورالعظیم عنوان نمود و گفت: در همین راستا گروهی از متخصصین ایرانی در سه روز گذشته  از تالاب‌ های عراقی خصوصاً هورالعظیم و بخش مرکزی این کشور  بازدید داشتند و به دنبال همین برنامه گروهی از متخصصین عراقی نیز برای بازدید از تالاب های ایران وارد استان خوزستان شده اند تا بتوانند از تجارب و اطلاعات یکدیگر در زمینه احیای تالاب ها خصوصاً تالاب های بین المللی استفاده نمایند.

وی افزود: این بازدید ها برای احیای تالاب ها خواهد بود و به دنبال این بازدید ها، برنامه‌ های پایش و نظارت و حتی سرشماری های پرندگان نیز در تالاب ها صورت خواهد پذیرفت و ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند با موفقیت انجام شود و در مورد سایر تالاب‌ های استان و کشور نیز بتوان از تجارب بین المللی استفاده کرد.

لازم به ذکر است این هیئت در طول اقامت خود قرار است از تالاب‌ های هورالعظیم بازدید نمایند و در نشست با مسئولین استان و کشور راهکار های همکاری و توسعه و احیای تالاب های بین النهرین خصوصاً هورالعظیم را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.