یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

به گزارش ایلنا، کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان‌های ۲۱ گانه به حالت آماده باش درآمدند.

کریم مهری با بیان اینکه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی و ملی افزایش می یابد اظهار داشت: در ایام نوروز متخلفان از فرصت سوء‌‌استفاده می‌کنند و با تصور این ‌که ایام تعطیلات است و نیروهای حفاظتی و قضایی در تعطیلات به سر می‌برند، در بسیاری از مناطق به تصرف اراضی ملی و کشاورزی اقدام می کنند، از همین‌رو و به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی و کشاورزی ، اقدامات جدی از سوی همه نهادهای مربوط برای تعطیلات نوروز در دست انجام است.

وی افزود: برابر هماهنگی به عمل آمده با فرماندهی نیروی انتظامی استان عوامل انتظامی و مرزبانی نیز در زمان انجام ماموریت‌ها به نیروهای یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی کمک خواهند کرد و گشت‌های مشترکی در حفاظت از عرصه‌ها حضورخواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر تشدید برخورد با تخریب اراضی ملی و کشاورزی در ایام نوروز تصریح کرد: سامانه 131 امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آماده دریافت گزارشات مردمی جهت هرگونه سوء استفاده زمین خواران و سودجویان در سطح استان می‌باشد و در ایام تعطیلات نوروزی، از 29 اسفند ماه لغایت 14 فروردین ماه 97، این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت را انجام می‌دهند.

مهری ادامه داد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه 1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می‌کنند، ابراز کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.