حسین نجاتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استقرار پراکنده واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی و خارج از شهرک های صنعتی نه تنها مشکلات بسیاری در خصوص تامین زیرساخت ها و آب و برق و راه ارتباطی ایجاد می کند بلکه مسائل آلودگی و زیست محیطی آن نیز مشکلی مضاعف است.
وی اعلام کرد: ادامه روند افزایش بهره وری در نواحی و شهرک های صنعتی و همچنین تامین زیرساخت ها در این مناطق جزو اولویت کاری وزارت صنعت در سال بعد است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه شهرک های صنعتی اظهارکرد: این اقدام، جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی، دسترسی آسان به زیرساخت ها و دریافت سریع مجوزهای لازم از سوی سازمان هایی مانند محیط زیست را در پی دارد.
نجاتی موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی از طریق جواز تاسیس را منتفی دانست و گفت: در این خصوص، با اجرای مصوبه های متعدد هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی در صورت امکان، واگذاری زمین از طرف شرکت شهرک های صنعتی و اخذ نظر مدیریت امور اراضی به استناد آئین نامه اجرایی ماده 52 قانون رفع موانع تولید انجام می شود و دیگر شاهد تغییر کاربری با استفاده از جوازهای تاسیس نخواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: جهت ساماندهی و جهت دهی سرمایه گذاری و سیاست گذاری تولید به کمک سرمایه گذاران و متخصصان صنعت، تشکیل و تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت به وزارت صنعت پیشنهاد شده است.
وی در خصوص اهمیت تشکیل این سازمان گفت: این تجربه در بخش معدن و پس از طی فراز و نشیب های بسیار هم اکنون تبدیل به یک تجربه موفق شده که در بررسی صلاحیت های فنی و مالی متقاضیان تولید، کمک شایانی می کند.
آذربایجان شرقی دارای بیش از 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی است که بیشتر آن ها در 58 شهرک و ناحیه صنعتی فعال هستند.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.