به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه دشمن بیشترین وقت و سرمایه‌ خود را برای لطمه زدن به جایگاه زن مسلمان متمرکز کرده است، افزود: آنان واقف هستند که اگر نقش مثبت زنان در جامعه را به منفی تبدیل کنند، موفق خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) بارها توصیه کرده‌اند که زنان و دختران از پوشش مناسب استفاده کنند و مراقب باشند زینت‌هایشان آشکار نشود تا به تبع این کار روح و جسم‌شان در آرامش باشد.
حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به اینکه برخی معتقدند حجاب مهم نیست، دلت پاک باشد کافی است، گفت: این‌گونه صحبت‌ها توجیه بوده و اینکه حجاب یک امر شخصی است، توهمی بیش نیست.
وی ادامه داد: البته طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید برخورد چکشی با این افراد بدحجاب شود و نباید اجازه سوء استفاده به دشمن داد.
امام جمعه موقت تبریز با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گفت: در زمینه چهارشنبه آخر سال و شادی در آن روز مشکلی نیست ولی گاهی شاهد صحنه‌هایی هستیم که تاسف‌بار است و به این دلیل نباید اجازه داد یک شادی مقطعی و لحظه‌ای خسارت‌های جبران‌ناپذیری به افراد وارد کند.
وی ادامه داد: خوشی هیچ عیب و ایرادی ندارد ولی باید خانواده‌ها دقت کنند تا مشکلی ایجاد نشود و همه مردم کنار هم با آرامش چهارشنبه آخر سال را بگذرانند.
وی با اشاره به اینکه امروز ولادت باسعادت حضرت زهرای اطهر(س) و امام راحل(ره) است، اظهارکرد: این بانوی بزرگ علاوه بر سیره پاک خود، نقش‌های برجسته‌ای در قالب‌های مختلف یک همسر، فرزند و مادر نمونه داشتند و به حق باید زنان جامعه ایشان را الگوی خود در همسرداری، فرزندپروری و زندگی اقتصادی و معنوی قرار دهند.
خطیب جمعه تبریز افزود: خواهران و برادران ما باید شیوه درست زیستن، انفاق کردن، کمک به دیگران و بالا بردن تقوا را از حضرت فاطمه (س) یاد گرفته و زندگی خود را به آن نسبت اصلاح کنند.
وی همچنین گفت: همه ما مدیون امام خمینی(ره) هستیم که اسلام را احیا کرده و باعث سربلندی مسلمانان در دنیا شدند.
امام جمعه تبریز گفت: استکبار جهانی با همه تلاش‌هایی که می‌کند نتوانسته ذره‌ای از قدرت انقلاب اسلامی را کاهش دهد.
حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، گفت: مساجد باید محور امور مسلمانان باشند زیرا که در زمان پیامبر اکرم(ص) تمام کارهای سیاسی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی در مساجد انجام می‌گرفت .
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل(ره) گفت: شهدا به گردن ما حق دارند و گرامیداشت و یاد آنان ضروری است.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن زمان اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی گفت: راهیان نور یک نوع گردشگری جنگی است و همه ساله میلیون‌ها نفر به این سفر عازم می‌شوند و بعد از سفر شاهد تغییر و تحولاتی در روح و زندگی خود شده‌اند.
حجت الاسلام مطهری‌اصل ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال آرمان شهدا همین کاروان راهیان نور است .
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.