رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌ شرقی گفت: طی ۱۱ ماهه  سال جاری ۴۱۷ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در تبریز و  ۲۴۷ مورد در شهرستان های استان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزاد رحمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که امداد نوروزی از ۲۳ اسفند ماه تا ۱۵ فرودین ماه سال ۹۷،  ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۰۵ پایگاه در استان وجود دارد که از این تعداد، ۴۳ پایگاه شهری و ۶۲ جاده ای است که این پایگاه ها در همه ساعات از جمله ساعات پرترافیک در ایام نوروز مستقر هستند.
وی با اشاره به راه اندازی کمپین "چهارشنبه سوری نه چهارشنبه سوزی"، اظهار کرد: هدف از این کمپین ارتقای اطلاعات مردم در مقابل سوختگی و آسیب های ناشی از چهارشنبه سوری است؛ در صورتی که این کمپین  در رابطه با ترافیک هم فرهنگ سازی شود بسیار موثر خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به مصدوم شدن ۹۵۰ نفر در چهارشنبه سوری سال ۹۵ در شمالغرب کشور، عنوان کرد: از این تعداد،۴۲۴ مورد در  آذربایجان‌ شرقی رخ داده بود که ۵۰ درصد آن مربوط به تبریز است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، از تعداد ۴۲۴ مصدوم،  بیشتر مصدومان دچار سوختگی، ۱۱۰ مورد آسیب چشم و مابقی در حالت تروما بودند.
وی اضافه کرد: در سال جاری برای کاهش  تعداد مصدومان در چهارشنبه آخر سال تمهیدات ویژه ای انجام شده است؛ به عنوان مثال، در بیمارستان سینا تبریز بر تعداد تخت ها و اساتید سوختگی اضافه شده است.
رحمانی با اشاره به پیش بینی اقدامات لازم برای چهارشنبه سوری و بازی تراکتور سازی و الجزیره، گفت: به علت تقارن آخرین چهارشنبه سال جاری با بازی تراکتور سازی و الجزیره در تبریز، هشت دستگاه آمبولانس در محل حضور می یابند.
وی با اشاره به آمار تصادفات استان طی ۱۱ ماهه سالجاری، عنوان کرد: هشت هزار و ۲۴۱ مورد ماموریت در استان در این مدت انجام گرفته و همچنین حدود ۱۹ هزار مورد ماموریت های غیرتصادفی در تبریز انجام گرفته است.
وی یادآور شد: باتوجه به این‌که آذربایجان‌ شرقی جزو مناطق سردسیر و کوهستانی است؛ از این رو برای دست یابی به برخی شهرستان ها دچار مشکل  هستیم؛ بنابراین نیاز به خودروهای دو دیفرانسیل داریم که مقرر شده در سال آینده این گونه خودرو ها را دریافت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به فعالیت ۱۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس۱۱۵ استان، گفت: مقرر شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۰۰ دستگاه آمبولانس به چرخه خدمات اورژانس اضافه شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به افزایش سه دستگاه موتور آمبولانس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، در مجموع پنج دستگاه موتور آمبولانس در حال فعالیت است و سه دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.