به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این طرح که در کتابخانه عمومی شهید داننده بستان آباد در حال اجرا است، با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و کودکان در این کتابخانه نشان از دغدغه عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 50 هزار جلد در سه کتابخانه عمومی این شهرستان نگهداری می شود، اعلام کرد: در این شهرستان تنها سه کتابخانه عمومی وجود دارد که با احداث یک باب کتابخانه جدید شاهد افزایش سرانه فضای مطالعه در این شهرستان خواهیم بود.
ریحانه خاکزاد افزود: بیش از سه هزار و 100 نفر عضو فعال در این سه کتابخانه وجود دارد و تلاش می کنیم اعضای کتابخانه ها را با هر طریق ممکن افزایش داده و به توسعه کتابخوانی کمک کنیم.
بخشدار مرکزی شهرستان بستان آباد نیز در حاشیه بازدید از اجرای طرح کتابخانه گردی با بیان اینکه متاسفانه سرانه مطالعه در شهرستان پائین است، گفت: بخشداری مرکزی شهرستان آمادگی دارد با توجه به استقرار 70 درصدی جمعیت در روستاها از محل منابع دهیاری ها در راه اندازی کتابخانه ها قدم بردارد.
حسن سامع، اصلی ترین چاره رفع مشکلات در جامعه را گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: هر طرحی که حتی به صورت نمادین در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اجرا شود،مفید خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز در کتابخانه شهید داننده حضور والدین همراه فرزندان خود را مشاهده کردم و این حضور به طور یقین نقطه شروع خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.
رئیس بهزیستی شهرستان بستان آباد نیز در گفت وگو با ایرنا، اجرای طرح کتابخانه گردی در این شهرستان را مهم ارزیابی و اظهارکرد: عمر انسان کوتاه بوده و زمان آزمون و خطا نیست و انسان با مطالعه کتاب می تواند از تجربیات گذشته برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کند.
صمد فضلی افزود: بخش کودکان در این کتابخانه فعال ترین بخش ها بود و اگر بتوانیم کودکان خود را با کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم به طور حتم در ترویج فرهنگ کتاب گام های اساسی تری برداشته ایم.
ریس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان آباد نیز با بیان اینکه در اسلام اهمیت زیادی به علم آموزی و جایگاه کتابخوانی داده شده است، گفت: شروع پیام رسانی پیامبر بزرگ اسلام با قرائت بود که این اهمیت موضوع را می رساند.
حجت الاسلام محمد مدرسی افزود: اگر بخواهیم کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم آموزش و پرورش در راس همه نهادها است و می توان زمانی را برای مطالعه در مدارس و زنگ دروس مختلف اختصاص دهد.
وی، اجرای طرح کتابخانه گردی را مفید ارزیابی کرد و استمرار آنرا خواستار شد.
در همین رابطه یکی بازدید کنندگان از کتابخانه شهید داننده بستان آباد در گفت وگو با ایرنا، از نبود کتابخانه در برخی از روستاهای شهرستان ابراز تاسف کرد.
علی فخری افزود: نبود کتابخانه در روستاها باعث می شود جوانان بیشتر به سمت فضاهای مجازی روی بیاورند.
داوود ناصری فعال در حوزه رسانه نیز با بیان اینکه اجرای طرح کتابخانه گردی در سطح کشور گامی موثر برای بالا بردن سرانه مطالعه است، افزود: فقر مطالعه در شهرستان به چشم می خورد، هر چند در سال های اخیر گام های خوبی برداشته شده اما در رشد سرانه مطالعه کافی نیست.
وی گفت: آموزش و پرورش می تواند با برنامه ریزی های لازم و کارشناسی فرهنگ مطالعه را از همان ورود دانش آموز به مدارس، نهادینه کند.
شهرستان بستان آباد با جمعیت یکصد هزار نفر در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
/3071/3038/7239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.