مجید خدابخش عصر چهارشنبه در همایش ائمه جمعه استان با بیان اینکه با تلاش ائمه جمعه مصلاهای جدیدی در استان احداث شده و یا در حال احداث است، گفت: در 40 سال گذشته همه شاهد نقش ائمه جمعه بوده‌ایم که در همه مباحث ورود ارزشمند و مقتدری داشتند تا معرفت را بین مردم افزایش دهند.
وی با اشاره به آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر اظهارکرد: ما باید از این آیات اطاعت کنیم زیرا اگر بخواهیم به آیات قرآن عامل باشیم، باید آن را در زندگی و کارمان جاری سازیم.
خدابخش با بیان اینکه مباحث معرفتی به دولت بستگی ندارد و هر دولتی مستقر شود، فرقی نمی‌کند و باید این مباحث در جامعه جاری شود، افزود: مباحث معرفتی براساس ارزش‌های دین و انقلاب بوده و همه قلب‌ها نیازمند شنیدن موعظه‌ هستند.
وی گفت: یکی از راه‌هایی که برای اشاعه این مباحث در جامعه وجود دارد، گام برداشتن برای تثبیت و تقویت جایگاه نماز جمعه و ائمه‌جمعه در جامعه است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ائمه‌جمعه در مباحث اعتقادی نقش محوری دارد، گفت: درس اخلاق امام جمعه تبریز باعث حل مشکلات دستگاه‌ها با یکدیگر شده است .
ویادامه داد: این جلسات دو حُسن دارد یکی اینکه مدیران دور هم جمع می‌شوند و این دورهمی باعث حل مشکلات بین دستگاه‌ها می‌شود و دوم اینکه در مقابل هجمه‌های فضای مجازی یک فرصت ارزشمند است زیرا قلوب نیاز به شنیدن حدیث، آیه و موعظه‌ برای طهارت و سلامت دارد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت ما و ما خدمتگزار آنها هستیم، گفت: باید مدیران به این نکته ایمان داشته باشند که خادم مردم هستند و خدمت به مردم اصل بوده است.
وی با تاکید به اینکه باید مسوولان با صداقت مردم را از مسائل جامعه آگاه کنند و به غیر از مسائل امنیتی مردم را محرم اسرار بدانند و اگر اختلاس و فسادی وجود دارد شفاف‌سازی کنند، افزود: اصل موضوع این است که خود را به عنوان خدمتگزار مردم بدانیم و تا مادامی که فرهنگ پذیرش بر قلب ما وارد نشود، نقض غرض خواهد شد.
خدابخش با بیان اینکه ایجاد اشتغال در اولویت دولت است، گفت: برای این منظور باید فضای کسب و کار طبق شاخص‌های دنیا شود.
وی با اشاره به خدمات مردمی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی که زبانزد کل کشور شده است، اظهار کرد: خدمات مردمی حجت الاسلام آل‌هاشم، برای نسل چهارم امیدبخش است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.