دبیر اجرایی خانه‌ کارگر  آذربایجان شرقی از مخالفت رییس سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری ماشین‌سازی به سازمان گسترش صنایع خبر داد.
کریم صادق‌زاده تبریزی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص آخرین وضعیت کارخانه‌ی ماشین‌سازی اظهار کرد: خصوصی‌سازی این کارخانه مغایر با قوانین مصوب است و وزیر صنعت طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار واگذاری ماشین‌سازی به سازمان گسترش صنایع شده است، اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی با این موضوع مخالفت کرده و نامه‌ی آقای شریعتمداری که عمری در صنعت کشور فعالیت کرده را رد کرده است.
وی ادامه داد: در تصمیم‌گیری‌هاT سلیقه‌ای و شخصی عمل نکنیم و نگوییم «هر بلایی سر کارگران می‌آید مهم نیست، بلکه به کرسی نشستن حرف من مهم است!»
دبیر خانه کارگر تبریز تاکید کرد: کاری نکنیم که امنیت شغلی و معیشتی کارگران و خانواده‌ها به خطر بیفتد، قانون باید فصل الخطاب تمامی بحث‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما موافق واگذاری ماشین سازی به گروه «شستا» بودیم، اما با توجه به این‌که دولت شستا را از بنگاه‌داری منع کرده است، خواسته‌ی نمایندگان مجلس و کارگران بازگشت ماشین سازی به شرایط اول و واگذاری آن به سازمان گسترش صنایع است. سازمان گسترش صنایع هم آمادگی لازم را در این زمینه دارد، اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی به دنبال واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی است.
صادق زاده با تاکید بر اینکه معیشت کارگران در واگذاری واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: از استاندار و همچنین نماینده ولی فقیه در استان که پیگیر مشکلات کارگران هستند، تشکر می‌کنم. هفته‌ی گذشته «حجت الاسلام آل هاشم» طی جلسه‌ای با اعضای شورای کار‌ ماشین‌سازی‌ مشکلات این کارخانه را بررسی و راهکارهایی ارایه داد.  
به گزارش ایسنا، سال‌هاست کارخانه‌ی ماشین‌سازی در پیچ و خم خصوصی‌سازی گیر افتاده و بارها تا آستانه‌ی واگذاری به بخش خصوصی و گروه شستا پیش رفته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.