به گزارش ایرنا، جلب اطمینان خاطر مصرف کنندگان از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان کالا و بخش صنعت و خدمات است که در سایه افزایش کیفیت تولید، قیمت گذاری مناسب، استانداردسازی و بسته بندی درست و رعایت حقوق مصرف کنندگان بدست می آید.
استقبال مصرف کنندگان از خرید کالاهای تولیدی و رضایت مندی آنان از نحوه ارایه خدمات، واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، توزیعی و گردشگری را به ادامه راه امیدوار و فعالان این بخش را به ارتقای کیفیت تولیدات و مشتری مداری ترغیب می کند.
سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده در آذربایجان شرقی امروز یکشنبه میزبان جمعی از مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، توزیعی، گردشگری بود که در استان برتر شناخته شدند و رمز موفقیت آنان برای کسب تندیس های طلایی، نقره ای و برنزی، به گفته خودشان، مشتری مداری و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این جشنواره با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی گفت: تولید واحدها اگر از نظر کیفیت بهبود یابد و محصول تولیدی کیفیت ایده آلی داشته باشد مردم و مصرف کنندگان از آن استقبال و استفاده خواهند کرد.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: در این صورت فرهنگ مصرف تولید داخلی رونق و سرمایه گذاری در بخش تولید افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: تکیه اقتصاد کشور باید به سرمایه گذاری داخلی باشد و تولیدکنندگان مورد حمایت قرار گیرند و آن ها نیز با رعایت حقوق مصرف کننده مردم را به خرید کالای داخلی ترغیب کنند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر درون زا بودن اقتصاد کشور یادآوری کرد: امور در دست افراد داخلی باشد چراکه تولید کنندگان داخلی مورد اعتماد نظام هستند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به قابلیت های آذربایجان شرقی در بخش صنعت، تولید و خدمات ادامه داد: این استان از نظر صنعتگران، اهالی صنعت، خدمات، توزیع و گردشگری دارای پتانسیل های فراوانی است که در صورت سرمایه گذاری در این بخش ها توسعه آن سرعت بیشتری به خود می گیرد.
وی گفت: دست اندرکاران صنایع باید از اهالی صنعت حمایت بیشتری کنند زیرا این امر موجب رونق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری می شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در دنیا گفته می شود مشتری در صدر است و حق با اوست، گفت: تولید کننده ابتدا با تولید خود و سپس با کیفی سازی و قیمت مناسب برای تداوم فعالیت الزاما حامی مصرف کننده شود.
مجید خدابخش افزود: اگر کالایی کیفیت لازم را نداشته باشد امکان تداوم راه برای تولید کننده میسر نیست، زیرا مردم انتخاب کننده بسیار خوبی هستند.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و تغییرات قیمتی به همین مناسبت اظهار کرد: با آغاز سال جدید در دنیا هیچ اتفاقی روی نمی دهد و تولید کنندگان با همان نرخ و روند قبلی به تولید، توزیع و خدمات ادامه می دهند ولی در کشور ما حداقل 10 درصد دستمزد کارگر، نرخ برق و گاز افزایش می یابد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: افزایش های ناخواسته فارغ از نوسانات ارز به تولید کنندگان تحمیل می شود و تولید کننده باید با هنر خود از پس این مسائل برآید و به تولید و صادرات خود ادامه دهد.
خدابخش ادامه داد: اگر دلسوزی، هنر، ابتکار و خلاقیت تولید کنندگان نبود آن ها با این افزایش های ناخواسته نمی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: امسال 44 واحد تولیدی، خدماتی، توزیعی، گردشگری و آژانس هواپیمایی استان در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده به عنوان واحد برتر استانی و چهار واحد نیز به عنوان برتر ملی انتخاب شده است.
حسین نجاتی افزود: انتخاب هفت هشت واحد تولیدی و معدنی استان ما در همایش ملی توسعه صادرات به عنوان واحد نمونه ملی و همین تعداد واحد در همایش روز صنعت و معدن به عنوان نمونه ملی و چهار واحد برتر در همایش حمایت از حقوق مصرف کننده در هر سال از آذربایجان شرقی برای این استان افتخار بزرگی است.
وی خواستار اجرای مصوبات ابلاغی تنظیم بازار در همه استان های کشور شد و یادآوری کرد: این مصوبه ها در آذربایجان شرقی اجرا می شود ولی در استان های دیگر اجرا نمی شود که این امر مشکلاتی برای دست اندرکاران و تولید کنندگان ایجاد می کند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: ثبات و پایداری یک واحد اقتصادی در گرو رعایت حق و حقوق مردم و مصرف کنندگان است.
اسماعیل عطاپور افزود: اگر یک واحد تولیدی نتواند حق و حقوق مردم را رعایت کند در ادامه کار با مشکل مواجه می شود و واحدها باید برای رعایت حق مردم و مصرف کنندگان تشویق شوند.
وی گفت: باید در کشور فرهنگ سازی شود تا بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی و گردشگری حق مردم را به عنوان حق الناس در اولویت و در راس امور قرار دهند.
عطاپور ادامه داد: امسال 44 واحد از بین 125 واحد متقاضی به علت رعایت شاخص ها و ملاک های حقوق مصرف کننده در استان و چهار واحد در سطح ملی برتر انتخاب شده اند.
وی تعداد واحدهای متقاضی جشنواره حمایت از حقوق مصرف کنندگان سال گذشته و واحدهای برتر را به ترتیب 76 و 22 واحد اعلام کرد و گفت: در سال 94 تعداد متقاضی 48 و تعداد واحدهای برتر 12 واحد بود که افزایش این واحدها در سال های اخیر نشان از علاقه مندی بیشتر واحدها برای رعایت حقوق مصرف کنندگان است.
گزارش از: پرویز بابائی
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.