به گزارش ایرنا، علی اصغر عباس زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان کالای غیرنفتی از نظر ارزش دلاری 21 درصد و از نظر وزنی 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: عمده گروه کالاهای صادراتی شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه های خوراکی،مرکبات و پوست آنها، سوخت ها و روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن ها و فرآورده های غلات است.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی، آرد نشاسته، قند، شکر و شیرینی، راکتورهای هسته ای دیگ بخار و آبگرمکن ماشین آلات، کاکائو و فرآورده های آن، شیشه و مصنوعات شیشه ای، چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن ها را از دیگر کالاهای صادراتی استان اعلام کرد.
عباس زاده ادامه داد: این محصولات به 101 کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، ایتالیا، چین و فدراسیون روسیه ارسال شده است.
وی گفت: در این مدت تشریفات گمرکی 447 هزار و 552 تن کالای وارداتی به ارزش 961 میلیون و 930 هزار و 157 دلار از طریق گمرکات استان انجام شده که این میزان از نظر وزنی هشت درصد و از نظر ارزش دلاری 10 درصد نسبت به 11 ماه سال گذشته کاهش یافته است.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اظهار کرد: ماشین آلات، وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات آن ها، چوب و اشیای چوبی، زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا، ماشین آلات و دستگاه های برقی، گوشت و احشا خوراکی مواد پلاستیکی و فراورده های خوراکی گوناگون از جمله کالاهای وارد شده است.
عباس زاده افزود: این کالاها از 89 کشور مختلف دنیا و به طور عمده از ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، سوئد و جمهوری کره جنوبی و از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.