امام جمعه تبریز درخصوص حذف دلار از مراودت تجاری کشور تاکید کرد: اگرچه این موضوع دیر اتفاق افتاده اما اقدامی مثبت است. برای شکست تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد؛ عمده ابزار ‌ایالات متحده بحث دلار و وابستگی تجارت خارجی ایران به دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌ دوم نماز جمعه تبریز در ارتباط با مسایل زیست محیطی گفت: این روزها روز درختکاری است؛ درخت گرانبهاترین آفریده خداوند است و نقش حیاتی در زندگانی انسان دارد و در اسلام‌ نیز توجه خاصی به درخت و درختکاری شده است.

وی اضافه کرد: درخت نماد خرمی، مظهر زندگی، موجب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت است؛ یکی‌از نعمت‌های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی‌های بهشت گیاهان و درختان است که نقش به سزایی در زندگی‌بشر دارد و به همین دلیل نیز بحث درختکاری بسیار مهم است و لازم است همه ما در این بحث به شهرداری و منابع طبیعی کمک کنیم زیرا این منابع طبیعی نجات‌‌دهنده ما از آلودگی و بسیاری از چیزهای دیگر است.

امام جمعه تبریز درخصوص حذف دلار از مراودت تجاری کشور اظهار داشت: اگرچه این موضوع دیر اتفاق افتاده اما اقدامی مثبت است. برای شکست تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد؛ عمده ابزار ‌ایالات متحده بحث دلار و وابستگی تجارت خارجی ایران به دلار است.

آل‌هاشم افزود: این‌طرح می‌تواند شیطنت آمریکا‌ را شکست بدهد. 

وی با اشاره به شکست به نشست شورای امنیت درباره یمن و تلاش برخی از کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران تصریح کرد: بسیاری‌از صاحب‌نظران‌، سازمان‌ ملل را بی‌خاصیت تعریف کرده‌اند که نمونه‌های آن در موضوعات مختلف قابل شمارش است و آخرین‌ مورد آن دوشنبه هفته گذشته بود که طی آن شورای امینت قطعنامه‌‌‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با ارسال سلاح از سوی ایران‌ به انصار لله یمن رقم زد که با وتوی روسیه به شکست انجامید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.