نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت تولید کننده و صادرکننده خوبی نیست، تأکید کرد:: تا زمانی که دولت دست از تصدی گری بر ندارد و اصل ۴۴ قانون اساسی  به معنی واقعی اجرا نشود، شاهد توسعه صنعت نخواهیم بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا علیزاده درهمایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز ۲۰۱۸، با بیان این که افتخار می‌کنیم که صنعتگران استان در چنین شرایط سخت توانسته‌اند خوب بدرخشند، اظهار کرد: در چنین جلساتی دور هم جمع شده و مشکلات را مطرح می‌کنیم و بعد از چند روز فراموش کرده و دیگر شاهد هیچ گونه اقدام عملی نمی‌شویم.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی به نحوه احسن اجرا نشده است، عنوان کرد: بخش خصوصی همیشه در راستای اقدامات موثر گام برداشته است، از این رو اگر بخواهیم  شاهد توسعه صنعت باشیم باید تولید و صادرات بر عهده بخش خصوصی قرار داده شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مجلس در خواست تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی کشور را امضا کرده و این مسئله در حال طی کردن مسیر قانونی است.
وی ادامه داد: به زودی طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان به صحن علنی مجلس می‌رود، چنانچه نمایندگان مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کنند، اجرا این طرح برای خودروسازان داخلی آغاز خواهد شد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از مهمترین اولویت‌های این تحقیق و تفحص بررسی قرارداد با شرکت پژو و رنو است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ سالی است که برای توسعه صنعت خودروسازی هزینه می‌کنیم؛ اما چون توسط دولت اداره می‌شود، نتوانسته به اوج توسعه برسد.
وی با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی بین خودروسازان و  قطعه سازان، بیان کرد: صنعت قطعه سازی به تمامی صنایع وابسته است و اگر این صنعت کار نکند، سایر صنایع نیز از کار خواهد افتاد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.