حمیدرضا شیخ ویسی، روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت آذربایجان شرقی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این آزمون در رشته های حفظ، درک و مفاهیم و معارف قرآن کریم برگزار شد.
وی با بیان اینکه بیش از 87 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون بانوان و بقیه آقایان هستند، اظهار کرد: به بیش از سه هزار نفر از شرکت کنندگان که رتبه برتر را کسب کنند جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر حج عمره مفرده و عتبات عالیات و جوایز نقدی اعطا می شود.
مدیر کمیته نظارت و ارزیابی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یادآوری کرد: برای نخستین بار این آزمون به صورت الکترونیکی در بیش از 70 شهرستان و 22 مرکز استان با حضور بیش از 12 هزار نفر از زندانیان سازمان زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت برگزار شد.
شیخ ویسی ادامه داد: آزمون درک و مفاهیم نیز به صورت الکترونیکی روز دوازدهم و آزمون شفاهی این مرحله از دوازدهم تا هیجدهم با حضور بیش از 70 هزار نفر در سطح کشور برگزار می شود.
وی گفت: معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امورخیریه برای تمام شرکت کنندگان که نمره قبولی 60 از 100 بگیرند گواهینامه رسمی اعطا می شود.
معاون رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این آزمون با هدف سنجش و ارزیابی فعالیت های آموزشی موسسه های قرآنی، دستیابی به استانداردهای آموزشی موسسه ها و کشف و استعداد یابی از بین نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی برگزار شد.
شیخ ویسی افزود: این آزمون برای نخستین بار با مشارکت سازمان اوقاف و امورخیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد تعامل بیشتر بین نهادهای قرآنی برگزار شد.
وی گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار موسسه قرآن و عترت در کشور فعالیت می کند که از این تعداد حدود 2 هزار موسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
شیخ ویسی ادامه داد: مجوزهای موسسه های قرآن و عترت از طریق هیات رسیدگی به امور موسسه های فرهنگی قران و عترت صادر شده است.
شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور با شرکت بیش از هفت هزار و 212 نفر صبح امروز در آذربایجان شرقی نیز برگزار شد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.