جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و برخی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این جلسه که با حضور خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شهاب الدین بیمقدار نماینده ی مردم تبریز،اسکو و آذرشهر و عده ای از مدیران دستگاه های اجرایی استان با هدف تصویب طرح ها و ارائه ی راهکار هایی در خصوص طرح های ارائه شده برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد طرح های معرفی شده در رابطه با مشاغل خانگی و تعداد پرداختی ها توسط بانک ها کم بوده است، به بانک های عامل در این خصوص کارت زرد داد و خاطر نشان کرد که اگر بانک ها با این روال ادامه دهند کارت قرمز دریافت خواهند کرد.

خدابخش افزود:مورد قبول نیست که بانک ها و مسئولین عامل در این باره عملکرد مناسب نداشته باشند و بعد از توضیح خواستن از نمایندگان بانک های حاضر در جلسه دستور یک جلسه دیگر را جهت روشن سازی این موضوع صادر کرد و از مسئولین و نمایندگان بانک ها خواست تا با ارائه اسناد و مدارک در این جلسه جهت روشن سازی مطلب حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته شده در خصوص اشتغال فراگیر مورد قبول بوده است و بعد از شنیدن توضیحات در این باره طرح های ارائه شده در خصوص اشتغال فراگیر را تصویب کرد.

در ادامه جلسه شهاب الدین بی مقدار گفت: رقم تسهیلات اعطایی در رابطه با مشاغل خانگی کم است و در رابطه با تغییر روند آنها درخواست داد تا راهکار هایی ارائه شود.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر افزود:باید به زندگی و معاش برخی از روستائیانی که با دام داری امرار معاش می کنند رسیدگی شود و طرح هایی با هدف آسان سازی فعالیت آنها تصویب شود.

معاون توسعه و کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه توضیح داد:یکی از استان هایی که باید در طرح های اشتغال زایی اثر زیادی داشته باشد،آذربایجان شرقی است.

وی افزود:چون جنس صنعت در این استان از نوع صنایع بزرگ نیست انتظار می رود که خیلی سریع تر به رونق اقتصادی برسد.

منصوری خاطر نشان کرد:لازم است زیر ساخت ها و جزئیات طرح ها و مصوبات را اصلاح کرد و در این صورت است که کلیات و عوامل اصلی نیز خود به خود اصلاح خواهند شد.

دکتر منصوری ادامه داد:یکی از لازمه های پیشرفت کسب و کار های کوچک اتصال به شرکت های بزرگ است و در این خصوص اعطای وام را جهت پیشرفت کسب و کار های کوچک کم ارزش دانست و اعطای وام را بی نتیجه خواند.

عیسی منصوری با بیان اینکه:جهت این منظور که بخواهیم در روند کار کسب و کار های جدید تسهیل کنیم باید در اولویت اول مجوز را در نظر نگرفت و توجه ویژه به مجوز را مانع به وجود آمدن سریع کسب و کار ها دانست و اعلام کرد که به منظور اینکه کسب و کار های نو پا با سرعت بیشتری بتوانند به کار خود ادامه دهند باید توجه بیش از اندازه به مجوز صورت نگیرد.

منصوری اعلام کرد:برای آنهایی که قصد ایجاد کسب و کار دارند باید قبل،حین،بعد از ایجاد کسب و کارشان مشاوره هایی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: تا زمانی که رشد اقتصادی صورت نگیرد اشتغال های ایجاد شده با کیفیت نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.