محمد صادق پورمهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به شهرداری تبریز و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ماموریت داده شده تا با هماهنگی و تعامل یکدیگر این طرح در روزهای خاص و در محدوده هایی که می توانند اعمال قانون کنند، اجرا شود.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز برای کنترل ترافیک شهری طرح زوج و فرد در ساعات و روزهای مشخص در کنار طرح 'ال ایی زد' اجرا می شود.
پورمهدی گفت: با اجرای طرح 'ال ایی زد' در مناطقی که آلودگی هوا بالاست، از ورود خودروهایی با آلایندگی بالا جلوگیری می شود.
وی همچنین در خصوص مصوبات کمیته ایمنی حمل و نقل شهرهای استان اظهار کرد: در این جلسه با بررسی گزارشات تصادفات، ساعات تصادفات، تلفات جانی، و نقاط حادثه خیز استان تدابیری برای کاهش آمار اتخاذ شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: دستگاه های مربوطه موظف به اجرای مصوبات کمیته در راستای کاهش آمار تلفات و اصلاح نقاط حادثه خیز هستند.
وی همچنین اظهار کرد: با اجرای طرح نوروزی تعداد پایگاه های پلیس و امداد و نجات در راه های مواصلاتی استان افزایش می یابد.
پورمهدی بر استفاده از فضای مجازی در راستای اطلاع رسانی به شهروندان تاکید کرد و گفت: با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان اقدامات ارزنده ای در راستای فرهنگ سازی برای کاهش تلفات و تصادفات انجام داد.
به گزارش ایرنا، 'محدوده کاهش آلودگی' (موسوم به ال ایی زد) و اجرای طرح زوج و فرد از جمله طرح های مهم در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور مانند تبریز است که اجرای دقیق و درست این طرح ها می تواند از بار آلودگی هوا به عنوان تهدید اصلی سلامتی مردم بکاهد.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 900 هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.