رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به آمار خودروهای حمل‌ونقل بار و مسافر، عنوان کرد: در سطح استان یک هزار و 342 دستگاه مینی بوس وجود دارد که از این تعداد 955 دستگاه فرسوده است؛ همچنین خودروهای ناوگان حمل ونقل عمومی بار 24 هزار و 226 دستگاه است که از این تعداد هشت هزار و 916 دستگاه فرسوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ ناصر میکائیلی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز با اشاره به آمار وسایل نقلیه موجود در آذربایجان شرقی و کلان‌شهر تبریز، اظهار کرد: حدود یک میلیون و 430 هزار و 883 دستگاه خودرو و 145 هزار و 625 موتور سیکلت در سطح استان  وجود دارد؛ همچنین در تبریز حدود 901 هزار دستگاه خودرو و 345 هزار و 986 دستگاه موتور سیکلت وجود دارد.
وی تعداد کل تاکسی‌ها در تبریز را 14 هزار دستگاه، تعداد تاکسی‌های فرسوده را شش هزار و تاکسی‌های فرسوده تعویض شده را دو هزار دستگاه اعلام کرد.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی آمار کل خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر در سطح استان را 27 هزار و 182 دستگاه اعلام کرد و گفت: در سطح شهر تبریز 700 دستگاه اتوبوس خط واحد وجود دارد.
وی افزود: اعمال قانون به خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان در سال 95، چهار هزار و 917 مورد بوده که در سال جاری به پنج هزار و 847 مورد رسیده است؛ همچنین اعمال قانون به خودروهای دودزا در سال گذشته 890 مورد بوده که در سال جاری به یک هزار و 493 مورد رسیده است.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی اداره‌کل محیط زیست با پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای برخورد با تخلفات نقض فنی و خودروهای دودزا است.
وی با اشاره به راهکارهای کاهش تخلفات، اضافه کرد: لزوم پیگیری در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی در راستای نوسازی و خروج مینی بوس‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده از ناوگان بار و مسافر، خروج تاکسی‌های با عمر بالا از هسته مرکز شهر، نوسازی ناوگان سرویس خودروهای دولتی در ادارات، موظف نمودن خودروهای دولتی به اخذ معاینه فنی و راهکار های آن از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش تخلفات و آلودگی هوای کلانشهر است.
میکائیلی، آمار خودروهای اوراق شده از اوایل سال 1392 تا اواخر شش ماهه سال 1396 را 66 هزار 59 دستگاه عنوان کرد.
وی عنوان کرد: باتوجه به گسترش استفاده از فضای مجازی، دیگر زمان تبلیغات فیزیکی در شهر به سرآمده است که مشکلات عدیده‌ای را در زمینه ترافیک و ایمنی آن در پی دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان شهری و کشوری نسبت به تدوین دستور العمل خاص با لحاظ معیارهای ترافیکی اقدام کنند.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی حوزه تبلیغاتی با برداشتن تابلوهای تبلیغاتی و متغیر از پشت بام‌ها، میادین و مغازه‌ها، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، از صدور مجوز مجتمع‌های تجاری و صنعتی به خصوص مجتمع‌های فاقد پارکینگ در هسته‌ی مرکز شهر جلوگیری شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.