امام جمعه شهرستان هریس گفت: رسیدن به عدالت اجتماعی، عالی‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی در مجمع مشورتی توسعه شهرستان هریس اظهار کرد: تشکیل مجمع مشورتی شهرستان هریس به عنوان اتاق فکر توسعه شهرستان اقدامی ارزشمند است که به ابتکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مقدمه هر اقدام و عملی نظریه‌پردازی است و نباید طرح نظری مسائل و مشکلات را نفی کرد، افزود: هر جریان سیاسی که به قدرت برسد افقی را برای اهداف خود تعریف و برنامه‌ای برای خود تدوین می‌کند.
 
احمدی بیان کرد: برای رسیدن به توسعه در ابتدا باید مدل توسعه‌ای را تعریف و یا برگزید، این الگو برای امام راحل به عنوان رهبر انقلاب الگوی حکومتی صدر اسلام بود و جمهوری اسلامی نشات گرفته از اندیشه‌های امام(ره) و با آن پس زمینه تاریخی شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه مدل توسعه ایران، پیشرفت اسلامی و ایرانی و نماد آن عدالت اجتماعی است، افزود: لازمه تحقق این حقیقت ارائه آمار و اطلاعات دقیق و برآورد نیازها و منابع لازمه حرکت بسوی عدالت اجتماعی است.
 
وی تشریح کرد: دومین الزام تحقق عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی است که در اسناد بالادستی این تمهیدات دیده شده  و بنده از نزدیک شاهد بودم که در سطح استانی چگونه سند تدبیر توسعه تکوین یافت و شخص دکتر بهبودی نیز در فرایند تدوین و شکل‌گیری آن نقش موثری داشتند.
 
وی سومین الزام تحقق عدالت اجتماعی را مدیریت خواند و گفت: برای رسیدن به عدالت اجتماعی اگر منابع و برنامه وجود داشته باشد، باید افراد مدیر و مدبری هم باشد تا این منابع را هدایت و برنامه‌های تدوین شده را به‌نحو احسن اجرا کند.
 
احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: قدم اول توسعه انسانی افزایش ظرفیت‌های درونی فرد و تحمل آرا و اندیشه‌های مختلف است و همچنین باید ظرفیت پذیرش فرهنگ‌ها و افراد دیگر مثل سرمایه‌گذاران و گردشگران توسط مردم منطقه ایجاد شود.
 
وی افزود: در جهان‌بینی توحیدی انسان فعالیت‌های اقتصادی را صرفا برای منافع فردی انجام نمی‌دهد، بر همین اساس گشاده‌رویی، اخلاق‌مداری، باز نمودن درهای شهرستان به همه علاقه‌مندان چه در داخل شهرستان و چه خارج از شهرستان همگی لوازم حرکت به سوی توسعه و رسیدن به عدالت اجتماعی است.
 
امام جمعه شهرستان هریس گفت: مجمع مشورتی توسعه در واقع مشارکت‌جویی دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت حرکت به سوی توسعه و تحقق عدالت اجتماعی است.
 
گفتنی است، در ابتدای این جلسه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اقشار مختلف دانشگاهی و نهادهای مدنی به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه شهرستان هریس پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.