نادر اصغرپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاندارد ملی تعریف شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هر جواز 8 روز است.
وی اظهار کرد: جواز های تاسیس صادر شده از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت به منزله اعلام آمادگی متقاضی سرمایه گذاری در یکی از بخش های صنعتی است که شاخص های اقتصادی آن بر اساس اظهارات متقاضی تکمیل می شود.
معاون امور برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بررسی کلی آمار جواز تاسیس های صادره در سطح کشور حاکی از به نتیجه نرسیدن قسمت عمده آن هاست که دلایل مختلفی مانند مشکلات پیش پای تولید و هزینه بر بودن و مطابقت نداشتن محاسبات اولیه اعم از میزان سرمایه گذاری، ثبات بازار، بازاریابی و سایر موارد مربوط به مشکلات احداث یک واحد تولیدی است.
اصغرپور ادامه داد: براساس آمار 9 ماه سال جاری، آذربایجان شرقی با صدور 197 فقره پروانه توسعه ای واحدهای صنعتی در کل کشور حایز مقام نخست و با 164 فقره پروانه بهره برداری ایجادی واحدهای تولیدی پس از استان اصفهان در رده دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: این استان در مجموع ( پروانه های توسعه ای و ایجادی ) با صدور 361 فقره پروانه بهره برداری با تفاوت یک فقره ای پس از استان اصفهان در رده دوم کشوری قرار دارد.
معاون امور برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مقایسه رتبه صدور پروانه بهره برداری با رتبه صدور جواز تاسیس حاکی از عملیاتی شدن، مثمر ثمر بودن و بالا بودن ضریب تبدیل و دقت در صدور جوازهای صادره در این استان است.
اصغرپور، بالا بودن رقم تعداد پروانه های بهره برداری توسعه ای نشانگر بهبود ساز و کار صدور جواز و استقبال واحدهای تولیدی از توسعه وضعیت موجود دانست و افزود: شفاف کردن ماهیت جوازهای تاسیس، سهولت هرچه بیشتر و بهتر فضای کسب و کار و به ثمر نشستن سیاست های برنامه ریزی شده توسط سازمان را در پی دارد.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود 4 هزار و 400 واحد تولیدی در زمینه های مختلف از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.