به گزارش ایرنا، نائب رئیس شورای اسلامی تبریز روز یکشنبه در جلسه علنی شورا گفت: سردرهای غیراستاندارد و بیلبوردهای تبلیغاتی بی جا در شهر آلودگی بصری ایجاد می کند به طوری که کم مانده تمام مغازه ها و منزل ها روی در خود تبلیغات بزنند.
سونیا اندیش با اشاره به ضرورت رسیدگی و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی افزود: شهرداری باید با ارایه لایحه ای، شرایط استاندارد سازی، فرهنگی سازی و تعرفه تابلوهای تبلیغاتی را مشخص کند.
عضو شورای اسلامی تبریز نیز گفت: بازار بیلبوردهای تبلیغاتی در این شهر در دست نورچشمان بعضی افراد است که در مناقصه شرکت و سودهای کلان کسب می کنند.
محرم محمدزاده با اشاره به اهمیت کسب درآمد پایدار از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و برنامه ریزی برای ساماندهی آن ها در سطح شهر افزود: شهرداری شهرهایی مانند مشهد و شیراز از تبلیغات و بیلبوردهای شهری 100 میلیارد تومان درآمد کسب می کنند.
وی اظهار کرد: سال گذشته درآمد شهرداری تبریز از بیلبوردها 4 میلیارد تومان بود در حالی که این تابلوها بیش از 70 میلیارد تومان برای شرکت ها درآمد داشته است.
وی اظهار کرد: در تبریز این بازار را به بخش خصوصی داده ایم و با این امر سرمایه شهر را از میان برده ایم.
محمدزاده، یادآوری کرد: واگذاری بیلبوردها باید فرا استانی شود تا درآمد شهر در دست عده‌ای خاص قرار نگیرد.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه از شهردار خواست در آستانه سال جدید با فرهنگ سازی و اهدای بوته های مختلف گل و درخت به شهروندان به گسترش محیط زیست کمک کند.
شکور اکبرنژاد همچنین از شهرداری خواست از توان اساتید حوزه های مختلف برای آموزش برخورد مناسب با شهروندان استفاده کند.
وی اظهار کرد: شهرداری باید در خصوص کاهش و تفکیک زباله به استفاده از فرهنگ سازی و ارایه مشوق های لازم اقدام کند.
اکبرنژاد ادامه داد: درآمدهای پایدار شهری مانند خرید و فروش سرقفلی ها به دلیل احکام قضایی متوقف شده بنابراین امور حقوقی شهرداری باید این موضوع را با جدیت بررسی و برای آن چاره اندیشی کند.
وی یادآوری کرد: در راستای ساماندهی خدمات دهی به شهروندان، استفاده از فناوری جدید و ابزارهای نوین ضروری است.
عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز گفت: مجموعه فعالیت های فرهنگی شهرداری کاملا فارغ از سیاست های شورای اسلامی شهر و بدون کوچکترین مشورت با کمیسیون انجام می شود.
فرج قلیزاده با تذکر شدید در این خصوص از فعالیت های فرهنگی شهرداری اعلام برائت کرد.
در این جلسه شورای اسلامی تبریز با دریافت حداقل 30 درصد از مطالبات مراجعان به صورت علی الحساب در بدو تشکیل پرونده موافقت کرد.
حذف اختصاص نیم درصد سهم درآمد پروانه‌های ساختمانی به کتابخانه‌ها در هنگام دریافت پروانه ساختمانی، لغو تخفیفات فصلی عوارض در قالب تعرفه عوارض محلی و افزایش 20 درصدی عوارض تابلوهای خارج از استاندارد دفاتر، اصناف و واحدهای تجاری از دیگر مصوبات شورای اسلامی تبریز بود.
براساس مصوبه امروز شورا در قالب ماده ۲۰ تعرفه عوارض محلی سال آینده از اراضی بالای ۵۰۰ متر مربع به میزان مازاد بر این متراژ، ۲۰ درصد عوارض تفکیک دریافت خواهد شد.
شورای اسلامی تبریز بر اساس ایرادهای فرمانداری به تعرفه عوارض محلی سال ۱۳۹۷، تغییرات و اصلاحات لازم را تصویب کرد.
اعضای شورای اسلامی با تصویب لایحه‌ای به شهرداری تبریز در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون‌شهری مبتنی بر فراخوان الکترونیکی و اینترنتی اجازه داد.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.