به گزارش ایرنا، مهرداد محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود به بازارهای جهانی اولویت نخست شرکت ها و بنگاه های اقتصادی است.
وی یادآورشد: تامین مالی شرکت ها از طریق سرمایه جهانی اولویت نخست بازار سرمایه ایران است.
محبی اظهار کرد: رتبه اقتصادی و ریسک اعتباری ایران در دولت تدبیر و امید با 2 واحد کاهش از هفت به پنج رسیده و کاهش ریسک اعتباری به معنای ورود سرمایه جدید است.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: باید ارتباط با بازارهای سرمایه جهانی را برقرار کرد تا بتوان شرکت های استانی را برای حضور در آن آماده ساخت.
وی خاطرنشان کرد: در بخش دولتی هم اسناد خزانه مهمترین اسنادی است که در بازار فرا بورس دولت توانسته تامین مالی کند و پروژه ها را پیش ببرد.
محبی ادامه داد: مهمترین فاکتور برای ورود یک شرکت برای به بازار سرمایه شفافیت مالی و صورت های مالی است.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: دیدگاهی که هم اکنون نسبت به بازار سرمایه وجود دارد مشابه بازار پولی ماست، اینکه چه تسهیلات و اعتباری می توانند بدهند، در حالی که بازار سرمایه این چنین نیست.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: از دیدگاه شرکت و دولت، بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه، بازارهای مختلف را ایجاد کرده تا بتوانند تامین مالی را انجام دهند.
وی تاکید کرد: پیش از این شرکت های کوچک نمی توانستند وارد بازار سرمایه شوند و از آن تامین مالی کنند، شرکت های بزرگ اغلب در بازار سرمایه حضور دارند و می توانند تامین مالی کنند.
محبی به فرا رسیدن پنجاهمین سالروز آغاز فعالیت بازار سرمایه در کشور اشاره کرد و افزود: در صورتی که زمانی سرمایه گذاران و سهامداران از طریق بازار سرمایه می توانستند سهم و حق تقدم سهم را خرید و فروش کنند، امروز سرمایه گذاران با توجه به ریسک پذیری خود می توانند بازار های مختلفی را در بازار انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: در صورتی که متقاضی توان تحمل ریسک بالایی را دارد، می تواند وارد بازار فرا بورس با 10 درصد نوسانات روزانه شود و اگر خواستار ریسک کمتری است می تواند در بازار سرمایه با پنج درصد نوسانات روزانه فعالیت کند.
محبی ابراز کرد: بازار سرمایه حتی برای آن دسته از افرادی که ریسک گریز هستند، بستری پیش بینی کرده است و چنین افرادی می توانند از ابزارهایی مالی موجود استفاده کنند.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: ابزار جدیدی به نام صکوک پیش بینی شده که به طور کامل اسلامی هست می تواند به تناسب ریسک پذیری افراد مورد استفاده قرار گیرد.
صکوک، نوعی از اوراق بهادار اسلامی و ابزاری مناسب به عنوان جایگزین اوراق قرضه محسوب می‌شود. این اوراق با درگیر کردن یک دارایی مشخص فیزیکی و به میان آوردن قراردادهایی مانند اجاره و مضاربه منطبق با قانون بانکداری بدون ربا است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.