به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امین رفیعی در همایش خیران مدرسه ساز با بیان اینکه از سال تحصیلی آینده باید 7 کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی روستای قره چپق افزوده شود و اگر همت خیران چاره ساز نباشد، با یک مدرسه سه شیفته دیگر در این روستا مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه الگوی استفاده از ظرفیت خیران که در ایران نهادینه شده به دیگر کشورها نیز سرایت کرده است، گفت: افزایش روحیه تعاون، اعتماد متقابل مردم و مسئولان و افزایش و بهبود فضای فیزیکی مدارس از نتایج مشارکت مردم منطقه در امر مدرسه سازی است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بناب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تائید این مطلب افزود: در یک فضای مدرسه سه کد مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان وجود دارد که این با توجه به تراکم دانش آموز با کمبود کلاس مواجه هستیم.
محمود قهرمانی تعداد دانش آموزان روستای قره چپق در سال تحصیلی جاری را 826 نفر اعلام کرد و گفت: از سال تحصیلی آینده با افزایش پایه دوازدهم و از طرفی با ورودی های جدید حدود 120 دانش آموز به این تعداد افزوده می شود که نیاز مبرم به هفت کلاس جدید است.
رئیس آموزش و پرورش بناب خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تعداد زیاد دانش آموز در این منطقه وجود هنرستان هم ضروری است.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به حجیم بودن بدنه دولت و صرف اکثر اعتبارات به هزینه های جاری گفت: 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می شود و دولت نمی تواند به تنهایی در امور عمرانی فعالیت کند.
حسن وجدان پرست افزود: دنیا در مرحله ای از پیشرفت قرار دارد که علاوه بر تأمین فضای مناسب برای تحصیل، باید بار روانی دانش آموزان نیز کاهش یابد.
وی با انتقاد از فرسوده بودن تجهیزات کارگاهی در هنرستان های صنعتی خاطرنشان کرد: در کنار فضای فیزیکی مناسب که با کمک و مشارکت خیران فراهم می شود، باید مدارس به آزمایشگاه ها و کارگاه های به روز مجهز باشند.
در دومین همایش خیران مدرسه ساز روستایی بناب اهالی خیر روستای قره چپق 603 میلیون ریال جهت احداث مدرسه کمک کردند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.