به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار مراغه روز جمعه در آیین اختتامیه جشنواره ورزش 'دا' ویژه بانوان به اهمیت ورزش در بین بانوان اشاره کرد و افزود: نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری فرهنگ هر جامعه ای مهم و تاثیر گذار است و با حضور آنها در عرصه های فرهنگی و ورزشی می توان شاهد جامعه و محیطی پویا و شاداب بود.
وی به آیین های سنتی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: آیین های سنتی در این منطقه میراثی از گذشتگان است و وظیفه ما مسئولان آموزش و انتقال این آیین ها و سنت ها به نسل کنونی جامعه است.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این آئین گفت: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی ، ایجاد نشاط و شادی در بین بانوان، ترویج ورزش در بین بانوان در روستاها، ارج نهادن به مقام مادران شهدا و معرفی آداب و سنن اقوام کشور است.
مهدی نوایی با تقدیر از حضور هیات های ورزشی و باشگاه ها شرکت کننده در این جشنواره افزود: در این جشنواره بانوان ورزشکار در 9 رشته بئش داش، هفت سنگ، داژبال(وسطی)، دال پلان، طناب کشی، دارت، پنالتی هندبال، تیروکمان و ناقیشلی(لی لی) با هم به رقابت پرداختند.
وی افزود : برپایی نمایشگاه صنایع دستی از توانمندی های روستائیان مراغه، ایجاد ایستگاه پایش سلامت توسط جمعیت هلال احمر شهرستان و نمایشگاه توانمندی های های بانوان روستایی، غرفه های فرهنگی، عمرانی، آشپزی، لباس سنتی آذربایجان و محصولات و صنایع دستی نابینایان و ناشنوایان را می توان از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.
در پایان این مراسم از نفرات و تیم های برتر شرکت کننده در این جشنواره و همچنین مادران شهدای روستای ورجوی تجلیل شد.
حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار : سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.