صابر تقویمی روز سه شنبه در نشست مشترک کمیته مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شهرستان از کلیه ادارات و بویژه هلال احمر خواست برنامه های آموزشی و ترویجی را در کلیه شهرها و روستاها پیاده کنند.
وی بر ضرورت ایجاد هسته های واکنش سریع در ادارات و ارتباط مستمر این گروهها با همدیگر تاکید کرد و گفت: همکاری ادارات زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل شهرستان بویژه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه ناحیه هریس برای مقابله با حوادث و کنترل اپیدمی بیماریهای دام و طیور و بویژه آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری تب برفکی ضروری است.
تقویمی شرایط کنونی جامعه را بسیار متفاوت تر از دوران گذشته دانست و گفت: افزایش امکانات و روند صعودی مسافرت ها و مراودات بین شهرها و روستاها، نیاز به زیرساخت های ارتباطی و همچنین امکانات امنیت جاده ای را الزامی کرده است.
وی از واکنش مناسب ادارات مسوول و شهرداریهای تابعه در بازگشایی معابر و جاده ها در جریان برف و کولاک اخیر قدردانی کرد .
فرماندارهریس گفت: در صورت ضرورت و اعلام نیاز جمعیت هلال احمر شهرستان، نیروی انتظامی و سپاه ناحیه هریس در مدیریت و کنترل حوادث غیر مترقبه با این جمعیت همکاری می کنند.
وی با تاکیدبر افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین، از دامپزشکی شهرستان خواست از توان بخش خصوصی به منظور تسریع در این امر استفاده کند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.