رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی به دلیل قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز بیش از 2 دهه ادامه می یابد و باید از این فرصت برای تبیین فلسفه انقلاب و دستاوردهای آن برای نسل جوان بهره برد.
وی با بیان اینکه امروزه برخی از نوجوانان و جوانان حتی توصیفی از وضعیت کشور در رژیم طاغوت و تفاوت های ایجاد شده در دوره پس از پیروزی انقلاب نیز در ذهن ندارند، بر ضرورت استفاده بهینه از جشن های گرامیداشت دهه فجر برای پر کردن این خلاء تاکید کرد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه در نظام آموزشی ما در مقاطع ابتدایی و متوسطه، تاریخ انقلاب اسلامی به اندازه کافی بیان شده است، اما به نظر می رسد که این میزان تکافوی نیاز جوانان به آگاهی از چگونگی وقوع انقلاب اسلامی و مقایسه دستاوردهای آن با دوره پهلوی را نمی کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در جشن های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باید از مردم به عنوان حامی دایمی و همیشگی صحنه های انقلاب به طور عام و از طلایه داران و پیشروان و نخبگان فکری انقلاب به طور خاص تجلیل شود تا سرمایه نظام جمهوری اسلامی در حاشیه نمانند.
وی با تاکید بر ضرورت توصیف و تبیین همزمان حیات انقلاب اسلامی برای نسل جوان گفت: با توجه به سمپاشی و شبهه افکنی گسترده و همه روزه دشمنان نظام اسلامی باید شرایط حاکم بر جامعه ایران در دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات و تحولات ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب را به نسلی که تجربه ای از آن سال ها ندارند، منتقل کنیم.
وی افزود: امروزه دشمنان نظام با بهره گیری از ظرفیت های مختلف تبلیغاتی و رسانه ای در راستای شبهه افکنی و مشوش کردن ذهن جوانان درباره دستاوردهای انقلاب و تطهیر جنایات، وابستگی و وطن فروشی رژیم پهلوی تلاش شبانه روزی دارند و وظیفه همه ماست که برای تبیین و تشریح واقعیت های 2 دوره به نسل جوان کوشش مضاعفی به خرج دهیم.
شهرتی فر یادآور شد: کافی است مسوولان نظام جمهوری اسلامی در تریبون های عمومی مختلف در دسترس، این سوال را از شبهه افکنان بپرسند که چرا با وجود حمایت همه جانبه بلوک های شرق و غرب از محمدرضا پهلوی، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی افزود: باید با رفتار و گفتاری که برای نسل جوان مقبول باشد، برای آنان سختی ها و دشواری های زندان کشیدن ها و قربانی دادن های مردم در سال های قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی و سال های بعد را تشریح و تبیین کنیم.
وی اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تشریح دشمنی پایان ناپذیر قدرت های جهانی با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تشدید روزافزون آن در چهار دهه اخیر است و باید از این فرصت، دستاوردهای انقلاب در حاکم کردن ساختار سیاسی مبتنی بر شرع مقدس و رها کردن مملکت از استبداد داخلی و استیلای خارجی را برای نسل جوان تبیین و تشریح کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید در برنامه های متنوع گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان تبیین و تحلیل کنیم که چرا آمریکا با اختصاص بودجه صدها میلیون دلاری به دنبال براندازی نظام حاکم بر کشورمان به هر شکل ممکن است.
وی درباره آسیب های مبتلابه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر نیز گفت: متاسفانه ما در ایام دهه فجر دچار خطای فاحش می شویم و با دیدن انبوه جمعیت به جای اینکه وحدت و همدلی را تقویت کنیم، اختلافات سلیقه ای و جناحی مان را برجسته و مطرح می کنیم و این حس را به افکار عمومی القاء می کنیم که جامعه دچار تشتت است.
شهرتی فر افزود: جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایش وحدت ملی در تبعیت از ولی فقیه و حرکت هماهنگ برای تداوم مسیر انقلاب است و بر این اساس در همه شهرهای استان باید در نهایت هماهنگی هر آنچه از دست مان برآید، انجام دهیم و هم افزایی کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه جذاب تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی اضافه کرد: به فرمانداران تاکید می کنیم در هماهنگی کامل با نهادهای انقلابی برای برگزاری برنامه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی هماهنگ شوند تا به امید خدا امسال برنامه های متفاوتی داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از بیکاری جوانان به عنوان ابرچالش جامعه ایران در مقطع کنونی یاد کرد و گفت: خوشبختانه دولت با هماهنگی مجلس و طی مراحل قانونی، طرح هایی را در سه محور برای کاهش و رفع این چالش در دستور کار دارد که باید در دهه فجر برای افکار عمومی تبیین و تشریح شود.
وی تشریح کرد: یکی از این طرح ها اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار از طریق سامانه 'بهین یاب' و تشکیل ستاد تسهیل و رفع وانع تولید در استان ها است.
وی ادامه داد: 'تکاپ' از دیگر طرح های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال پایدار منطقه ای با 20 هزار میلیارد تومان اعتبار شناور است که پیش بینی می شود آذربایجان شرقی بتواند 873 میلیارد تومان اعتبار از این محل جذب کند که در صورت ارائه طرح و تلاش مضاعف این رقم قابل افزایش است.
شهرتی فر یادآور شد: دولت سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از قبیل کمیته امداد امام و بهزیستی برای اشتغالزایی آنان اختصاص داده است.
گفت و گو از: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.