عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کم بودن دروس خارج فقه در استان، گفت: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی به فکر است تا تعدادی از دروس خارج از فقه و همچنین اصول در استان راه‌اندازی شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: خطه آذربایجان و به ویژه شهر تبریز مهد علم و علما است و شهر تبریز از دیرباز قابل قیاس با بسیاری از نقاط دیگر نیست، به خاطر دارم زمانی که بنده طلبه بودم (در ۱۳۵۰) حدود ۳۰ "مجتهد" در تبریز حضور داشت.
وی در پاسخ به این‌که چرا در شهر تبریز با توجه به پیشینه‌ی آن دروس خارج از فقه کمتر ارائه می‌شود، ادامه داد: در بسیاری از استان‌های کشور آنگونه که در گذشته علمای بزرگ حضور داشتند، امروزه خبری از چنین علمایی نیست و این خلا در خطه آذربایجان و به ویژه شهر تبریز با توجه به پیشینه‌ی دینی این منطقه و علماخیز بودن آن بیشتر به چشم می‌خورد.
آیت‌الله پورمحمدی که تنها درس خارج از فقه استان توسط وی ارائه می‌شود، گفت: در اصفهان بیش از ۲۰ درس خارج از فقه ارائه می‌شود، البته در استان هم به تازگی اقداماتی شده و به ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان به فکر هستند تا از اساتید قم و... دعوت کرده و تعدادی از دروس خارج از فقه و اصول در استان راه‌اندازی شود. 
وی تاکید کرد: اصل دروس خارج از فقه علمی بوده و سیاسی نیست، اما طبق مناسبت‌ها، مطالب سیاسی، اجتماعی و... نیز ارائه می‌شود.
وی ضمن تکذیب اخباری مبنی بر رفتن وی به استانی دیگر، بیان کرد: بنده قریب به هشت سال است که دروس خارج از فقه خود را از شهرستان مراغه شروع کرده و سه سال است که در تبریز آن هم با تشویق آیت‌الله سبحانی درس خارج از فقه ارائه می‌دهم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد جلسات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: جلسه قبلی در شهریور ماه برگزار شد و جلسه بعدی نیز اواسط اسفند ماه خواهد بود؛ بنده در دوره قبلی عضو کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه و کمیسیون سیاسی بودم که این دوره شرکت نکردم.
وی با بیان این‌که موضوعات مختلفی در جلسات مجلس خبرگان رهبری مورد ملاحضه قرار می‌گیرد، افزود: مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی متفاوت بوده و به همین جهت غیرعلنی است، البته بیانیه پایانی و برخی مسائل مطروحه در آن در جامعه مطرح می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.