به گزارش ایرنا، در این مراسم سردارسرتیپ دوم پاسدار ' عابدین خرم ' فرمانده سابق سپاه شهدای آذربایجان غربی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس و رزمنده جبهه مقاومت به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا معرفی و از خدمات 52 ماهه سردار غلام عسکر کریمیان در این سمت قدردانی شد.
فرماندهی لشکر عملیاتی حمزه سیدالشهدای سپاه و جانشینی فرماندهی سپاه شهدا از جمله سوابق سردار خرم طی سال های اخیر است.
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به توانمندی های سپاه پاسداران در عرصه های مختلف، گفت: این نیروی مردمی از بطن مردم بوده و نخستین نهاد مولود انقلاب اسلامی است که در حقیقت مولود ارزش های اسلامی و انقلابی می باشد.
مجید خدابخش اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان بدو تشکیل در روزهای حساس جنگ تحمیلی و ناامنی که توسط منافقین و گروهای تروریستی ایجاد شده بود در حوزه سخت افزاری، نرم افزاری و اقتصادی نقش آفرینی کرده و حضور موثر داشته است.
وی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج با انقلاب اسلامی عجین است، یادآور شد: کسی که سپاه را تحریم کند انقلاب، ارزش‌ها و ملت ایران را تحریم می ‌کند، سپاه نه تحریم شدنی و نه حذف شدنی است زیرا به برکت خون شهدا پایدار و جاودان شده است.
خدابخش با اشاره به ولایت مداری و دین مداری مردم آذربایحان، همراه نشدن آنها با عوامل فتنه اخیر در شهرهای مختلف را نمونه ای از دلبستگی و وابستگی عمیق آنها به ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی دانست و افزود: با وجود اینکه دشمنان نظام تلاش های وسیعی برای وارد شدن مردم آذربایجان به اختشاش ها داشتند، اما هیچگاه در این نقشه شوم موفق نشدند.
وی، همکاری شایسته مردم و تعامل بین دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح را از عوامل امنیت و آرامش آذربایجان شرقی بیان کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات سردار کریمیان در طول دوره خدمت در استان، گفت: وی علاوه بر همشهری بودن و آشنایی با بنده، در تبریز چهار ماه است توفیق همکاری داریم؛ سرداری که زمانی در اردبیل شهید معرفی و بعد مشخص شد اسیر در دست دشمن می ‌باشد.
خدابخش، برای فرمانده جدید سپاه عاشورا آرزوی موفقیت کرد.
به گزارش ایرنا، لشکر عاشورا که دور دوران دفاع مقدس با عنوان لشکر مکانیزه 31 عاشورا شناخته می شد جزو لشکرهای خط شکن دوران دفاع مقدس بود که شهید مهدی باکری به عنوان نخستین فرمانده این لشکر افتخارآفرین در جریان عملیات بدر در 25 اسفند 1363 در حزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش در دجله مفقود گردید.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.