به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این شهرستان با بیان اینکه توجه و فعالیت در عرصه صنایع دستی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها کمک می کند اظهار کرد: در همین راستا، صندوق توسعه روستایی برای اشتغالزایی در روستاها وام های کم بهره ای در نظر گرفته که روستاییان می توانند با بهره گیری از این وام ها، در توسعه اقتصادی روستاها و بهبود معیشتی خود اقدام کنند.
وی افزود: این وام، فعالیت در طرح های توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، فرش دستبافت و توسعه شرکت های دانش ‌بنیان را نیز در برمی گیرد.
مستفید در بخش دیگری از سخنان خود به انواع آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: توجه جدی به کاهش آسیب های اجتماعی یک اصل مهم است و در این زمینه توجه به مقوله های فرهنگی و همچنین آسیب شناسی و ارایه راه حل مناسب نباید فراموش شود.
وی به گسترش شبکه های مجازی در جامعه و بین جوانان اشاره کرد و افزود: حذف و کنارگذاشتن شبکه های مجازی غیرممکن است از این رو باید با احساس مسئولیت و برنامه ریزی درست،این شبکه ها را همسو با فرهنگ ایرانی و اسلامی کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هشترود نیز در این جلسه گفت: در یک ماه گذشته و در راستای توسعه صنایع دستی، 6 میلیارد و 400 میلیون ریال وام اشتغال زایی به 144 نفر پرداخت شده است.
علیرضا پاشایی با بیان اینکه از طرح های تولید صنایع دستی در روستاها در راستای ایجاد اشتغال پایدار حمایت خواهد شد افزود: شهرستان هشترود جزء 9 منطقه تخصصی تقسیم بندی صنایع دستی در آذربایجان شرقی بوده و در این تقسیم بندی 'گلیم' به عنوان برند صنایع دستی هشترود است.
وی افزود: آموزش گلیم بافی در روستاهای هشترود شروع شده و برای ایجاد کنندگان کارگاه های گلیم بافی در شهرستان، وام های کم بهره پرداخت خواهد شد.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم و انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.