رسول تقی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 500 زندانی مرد و 5 زندانی زن جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفری می‌کنند.
وی ادامه داد: به دلیل مبلغ بالای بدهی برخی از این محبوسان و همچنین تعدد آن‌ها در صدد هستیم با تکیه بر موضوع صلح و سازش ضمن جلب گذشت حداکثری از پرونده‌ها، زمینه آزادی بسیاری از محکومان تحت حمایت این مجموعه حمایتی را تا پایان سال جاری فراهم کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی گفت: طبق تاکید دستگاه قضایی در راستای گسترش فرهنگ مصالحه امیدواریم در قالب برنامه‌های ویژه ستاد استانی با اولویت زندانیان سرپرست خانواده و نسوان، آمار محکومان غیرعمد فعلی را در آینده‌ای نزدیک به نصف کاهش دهیم.
وی ادامه داد: تحقق این مهم در گرو شناسایی درست مشمولان مساعدت است که در این مورد طی هفته گذشته تا کنون بازدید‌هایی از زندان مرکزی تبریز و ندامتگاه شهرستان سراب داشتیم.
تقی پور اظهار کرد: در حال حاضر در هیچ کدام از زندان‌های این استان مددجوی واجد شرایطی با بدهی کمتر از 100 میلیون ریال نداریم.
به گزارش ایرنا، در 10 ماه سال جاری توسط ستاد دیه استان و با حمایت خیران و همکاری شاکیان خصوصی 290 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.