گریگور چیفتچیان روز یکشنبه در مراسم تجلیل از شهدای ارامنه آذربایجان در دوران هشت سال دفاع مقدس، با تاکید بر جایگاه مهم و بی بدیل رهبر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های داخلی و ابعاد بین المللی، گفت: رکن اصلی این نظام، رهبری است و همه ایرانیان باید قدردان وجود چنین رهبری باشند.
وی با اشاره به پایه های مستحکم انقلاب اسلامی که ناشی از خون پاک شهداست، تکرار کرد: رکن اصلی جمهوری اسلامی بر پایه رهبری استوار است که این هدایت و رهبری در زمان کنونی در مدیریت الهی آیت الله خامنه ای تعریف می شود.
چیفتچیان به تولد حضرت عیسی (ع) در سرزمین فلسطین اشاره کرد و گفت: شیطان بزرگ و استکبار جهانی می ‌خواهند خاک فلسطین را جدا کنند، در حالی که فلسطین، اورشلیم و بیت‌المقدس برای همه ادیان بوده و متعلق به فرد و افراد خاصی نیست.
وی یادآور شد: باید توجه داشت که تمام توطئه ها و دسیسه های شیطانی علیه سرزمین مقدس فلسطین محکوم است و ما آن را متعلق به تمام ادیان الهی می دانیم.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان، صلابت، قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در اتحاد بین ادیان مختلف الهی دانست و ادامه داد: این وحدت و انسجام به صورت واضح در داخل کشور مشاهده می شود، اما دشمنان هرگز این موضوع را بر نمی تابند.
چیفتچیان افزود: هر نقشه ای که قدرت های بزرگ برای منطقه غرب آسیا ترسیم می کنند، با اتحاد اقشار مختلف مردم و ادیان الهی خنثی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه افتخار می کنیم همه ادیان الهی زیر پرچم جمهوری اسلامی و در کنار یکدیگر با صلح، صفا و انسجام ملی زندگی می کنند، اظهار کرد: بدون تردید دشمنان نظام و انقلاب از این اتحاد عصبانی هستند.
سردار غلام عسکر کریمیان، هدف از تجلیل خانواده های شهدای ارامنه را احترام و تکریم جایگاه والای این شهدا دانست و افزود: این جوانان برومند دوشادوش همرزمان مسلمان خود جنگیدند و از مرزهای پرافتخار کشورشان دفاع کردند.
وی ادامه داد: به تاسی از رهبر عزیزمان در محضر شما ارامنه بزرگوار حضور یافتیم تا این اتحاد و همدلی بیش از گذشته نمایان شود.
سردار کریمیان با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت در داخل ایران بین تمام اقوام، ادیان و سلایق مختلف، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب امروز از هر گلویی که ندای اختلاف برآید آن گلو خائن است.
ارامنه تبریز در طول سال های دفاع مقدس تعداد شش شهید را تقدیم میهن کردند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.