به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه روستایی در عجب شیر اظهار کرد: رشد و توسعه روستاها نیازمند همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران است و توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به نقش عوامل اصلی بویژه دهیاری ها و شوراها و رفع مشکلات آنهاست.
وی گفت: تحقق ایده روستاهای کارآفرین نیازمند شناسایی ظرفیت های روستا، آموزش و تسهیل در صدور مجوزها و بازاریابی تولیداتو روستایی است و در این راستا روسای ادارات جلسات را در روستاها و به صورت اجرایی برنامه ریزی کنند.
وی ایجاد اشتغال را مهمترین عامل توسعه روستایی عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید ظرفیت های ایجاد شده را با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی و مردم بومی ارائه کنند.
مراثی با بیان اینکه روستاها می‌ توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و در اجرای اقتصاد مقاومتی مفید واقع شوند، تصریح کرد: تمام برنامه های توسعه ای برای مردم و بهره مندی آنان انجام می گیرد و با توجه به ابعاد توسعه پایدار روستایی، مشارکت مردم نقش مهمی در رشد مولفه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی روستا دارد.
وی با بیان اینکه هر ایده ای که موجب هموارشدن مسیر توسعه روستایی و توانمند شدن روستاییان شود مورد حمایت قرار می گیرد گفت: یکی از ظرفیت‌ های منطقه قابلیت‌ های گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.