به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مردم تبریز و سایر شهرستان های استان فردا بعد از برگزاری نماز جمعه برای اطاعت از رهبری و نظام و برائت از آشوبگران راهپیمایی می کنند.
وی ادامه داد: مسئولان باید بدانند، حضور مردم در راهپیمایی‌ها و اعلام وفاداری به منزله رضایت از من و شما نیست چرا که مردم از عملکرد ما در امور اقتصادی کشور ناراضی هستند و باید به فکر اصلاح امور باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افرادی که در این آشوب ها شرکت کردند به دنبال اعتراض به مسائل معیشتی نبودند، افزود: برهم زدن اموال عمومی و نظم و امنیت و آتش زدن اتوبوس و بانک از طرف مردم نیست، و باید دستگاه قضایی با آن قاطعانه برخورد کند.
وی با بیان اینکه روز جمعه یک حرکت ملی بزرگ است خاطر نشان کرد: تیم محبوب تراکتورسازی هم این شعور ملی خود را به نمایش بگذارد، تاکنون محبوب بوده و امیدواریم با رعایت مسائل بر محبوبیت خود بیافزاید و نباید بهانه به دست دشمنان نظام بدهند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ یک مسئله حیاتی و اساس جامعه است، افزود: مدیریت فرهنگ یک امر ضروری است و دخالت در آن باید ضابطه‌مند باشد.
وی ادامه داد: افراط و رهاسازی کامل فرهنگ و یا سخت گیری خشن، هر دو غلط است و باید مراقب بود که با نام آزادی در گرداب بی‌بند و باری نیافتیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: حکومت باید در حوزه فرهنگ نظارت کافی را داشته باشد و مدیریت فرهنگ در مقابل هرج و مرج فرهنگی است.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی الزامات و شرایطی دارد، گفت: کار فرهنگی را بدون برنامه نمی شود انجام داد و همچنین باید در اولویت‌های بودجه قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه صرف پول در فرهنگ هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است،اظهار کرد: دستاورد مصرف بودجه در فرهنگ در بلند مدت حاصل می‌شود.
وی گفت: برای رفع مظلومیت از فرهنگ زمان و بودجه کافی نیاز دارد و وزارت ارشاد و دولت باید حوزه فرهنگ را از محرومیت و مظلومیت خارج کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.