مدیر جهادکشاورزی ملکان گفت: بر اثر سرمازدگی سال گذشته 80 درصد تولید کشمش این شهرستان کاهش یافته است.  حسن علیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی افزود: در سال‌های معمولی که سرمازدگی و خسارات تگرگ وجود ندارد،  مقدار 53 هزار تن انگور از باغات این شهرستان تولید می شود. 

وی افزود: ولی متاسفانه به علت خسارات سرمازدگی طی 9 ماهه سال جاری از مقدار 17 هزار تن انگور به دست آمده از تاکستان‌های شهرستان ملکان مقدار 10 تن به صورت کشمش تیزابی و کالیفرنی تولید شده است.

وی افزود: ارزش کشمش صادراتی شهرستان ملکان به کشورهای اروپایی، روسیه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس تا پایان آذرماه سال جاری جمعا مبلغ 100 میلیارد تومان بوده است. 

علیوند گفت:در حال حاضر هفت کارخانه فرآوری کشمش در ملکان وجود دارد که ده‌ها تن در این کارخانجات مشغول کار می باشند و علاه بر این کشمش ملکان در کارخانجات شهرهای مراغه و بناب نیز بسته بندی و صادر می شود.  وی اظهار کرد: شغل تاکداری مهمترین و اصلی ترین منبع درآمدی بیش از 110 هزار تن از جمعیت این شهرستان محسوب شده و بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیرمستقیم از این راه امرار معاش می کنند و اقتصاد منطقه وابسته به این محصول می باشد. 

مدیر جهادکشاورزی ملکان انگور و کشمش ملکان را مرغوب ترین و پرطرفدار ترین انگور و کشمش در کشور دانست و بر توجه به بسته بندی مناسب و باکیفیت کشمش ملکان تاکید کرد.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.